• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vid ev. stöld av Elcykel!!

F

F.d. 50069

Guest
Hej på er alla:)!

Finns det någon där ute som har en aning om vad som gäller vid en ev. stöld av en Elcykel.

Typ så här;
Att man har med sig cykeln i husbilen och den blir stulen vid en affär eller likn.

Alltså inte ur själva bilen, utan när man är ute på vift med den!


Nån?????

Marie-Anne & Anders
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.187
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Sv: Vid ev. stöld av Elcykel!!

Vid ett sådant tillfälle borde väl hemförsäkringen gälla. Har inte tänkt på sådant tidigare och som tur är inte råkat ut för något heller. Men det finns väl nått undantang i det finstilta kanske.
 

Åsa o Stefan

HBK Medlem
Inlägg
400
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
11082
Medlemskap
2025
Sv: Vid ev. stöld av Elcykel!!

Hemförsäkringen gäller, vi kollade upp m Folksam för en månad sedan o beskedet vi fick var att upptill 20 000,- kr. inköpspris så gäller hemförsäkringen generellt sett, också utanför Sverige. Stöld skall naturligtvis i vanlig ordning kunna styrkas gm polisanmälan.
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Vid ev. stöld av Elcykel!!

Tack.
Jag kollade även upp med mitt bolag (länsförsäkringar) och de var osäkra p.ga att de tydligen inte hade varit drabbade av nån sådan stöld ( iaf inte LF Östergötland). Men jag fick till slut samma svar att hemförsäkringen tar en ev. stöld. Fast tyvärr är avskrivningstiden kort på en cykel så att det gäller ändå att stöldsäkra så gott det går.
 
Toppen