• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vi som tänker annorlunda!

Leif-143

FD HBK Medlem
Inlägg
426
Kommun
Älmhult
HBK-Nr
143
Medlemskap
2021
Sv: Vi som tänker annorlunda!

våningssäng är ett krav i min nästa bil, sparar massa plats. gärna alkov också. jag vill åxå ha separat dusch.
men jag vill inte ha mer än 1 sittgrupp.
i övrigt på önskelistan finns värmeväxlare, kompressorkylskåp, elverk och mycket solceller.
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Vi som tänker annorlunda!

Hej Allimac!
Det var hiskeligt vad många svar du fått :).....
Vår första husbil var en Knaus Traveller 595, en alkovbil med köket längst bak tvärs över, integrerad toa och dusch. Dinett och långsoffa mittemot varandra är en bra lösning.
Nu går vi och väntar på vår "nya" bil en Hymer BC655, helintegrerad med dubbelsäng längst bak, vinkelkök och separat dusch och toa, detta är den typen av husbil som känns bäst för oss nu. Vitsen med helintegrerade bilar är ju dubbelbädden fram som man kan dra ner om man har gäster med sig som också ska natta över i bilen..Sen är det ju spacen i en helintegrerad bil som du inte riktigt får i dom andra, men sen är det ju ens egna behov som får styra, vilken bil som just jag tycker känns bäst, så åk och titta på olika modeller många gånger innan du bestämmer dig.
Kök mitt upp i dinetten, garderober direkt mot passagerarryggstödet gör att bilen känns rätt så trång.
Lycka till!!!//Fru Loomis
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Vi som tänker annorlunda!

Zubac,

Billigare pa farjorna, jo men visst men jag tycker anda att det inte ar meningen att man ska stiga ur bilen for att byta kalsonger ;) Nu i dagerna ska vi kopa var tredje husbil om det blir en begagnat eller ny ar inte klart annu men den ska vara >7m sa sant som jag heter Roland.
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Vi som tänker annorlunda!

HeHe Rolly
Inte tror jag att jag behöver göra det..men visst är det skönt när man bara behöver betala 1305:-för en kombibiljet över Rödby-Puttgarden i stället för över 2000:-man kan liksom åka då flera gånger.Så för min del är jag nöjd och belåten för längd under 6m.:)
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Vi som tänker annorlunda!

Zubac,

Du har ratt, alla pengar sma som man bruka saga. Om du aker mycket till kontinenten varfor inte skaffa ett BroKort - BroPass ? Det enda skillnader ar via Storabalt ner till Hamburg ar det 9.7 mil langre ;) .
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Vi som tänker annorlunda!

Hej Rolly
Har varit på deras sidan och det verkar vara att bro-passet gäller endast till Danmark,och då blir det dyrare,om man räknar att Rödby-Puttgarden kostar 840dk och att det är längre att köra över Öresundbro än att köra Helsingborg-Helsingör och vidare mot Köpenhamn
 
F

F.d. 839

Guest
Sv: Vi som tänker annorlunda!

Zubac,

Som jag skrev tjanar man mest pa att tag bagge broarna men som sagt det ar lite omvag.
 
Toppen