• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vi som flyr vintern

Status
Stängd för vidare inlägg.

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.600
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Vaknade idag till regn men 10gr Har ätit frukost känns segt idag timmarna bakom ratten tar ut sin rätt värker i kroppen. Har siktet inställt på Bahia Camping i Santa Pola dyrt men mycket svenskar roligt att få prata sitt eget språk. Regndag resedag. Ska preparera vindrutan och torkarna med rain off innan jag åker gör ganska mycket till sikten.

Lycka till med att hitta en bra plats på Bahia! Det är nog rätt fullt vid denna tiden men brukar lösa sig. Om du stannar längre än 30 dagar blir det betydligt billigare.
 
F

F.d. 55554

Guest
Innan du kör över bron till Portugal, sväng av mot Ayamonte och fyll gasol.på CEPSA (GPS N 37° 13′ 54.505″ W 7° 23′ 54.98″).
Från motorvägen ta 3e avfarten i första rondellen och 1a i nästa, sen har du gasolfyllaren på vänster sida.

Jojje
 
F

F.d. 22252

Guest
Fick en bra plats på Bahia ska stanna här några dagar sista 10milen var jobbiga med backar upp och ned och det gillar varken jag eller gambilen.
Värsta var vinden den kastade bilen höger vänster inte bara så den svängde utan den lutade också, ganska mjuk fransk fjädring.
Hade tur enda dagen i veckan som bilen med snabbmat var här och jag tog en stor burgare med pommes frites. Blev ganska mätt och trött. men lägger jag mej nu så somnar jag och vaknar inatt. Var alldeles för slut för att göra något mest i huvudet.
Ska nog tvätta om det är torkväder i morgon, leta upp china restaurangen och äta gott och vila. 8 resdagar hittills 7 övernattningar allt har gått som på räls till skillnad mot sist.
Har igo i plattan och maps i telefonen jättebra att ha dom igång samtidigt, Igo fick slut på minne igår och jag körde helt på maps sista biten. rensade ramminnet när jag skulle starta igen var alla kartorna hela installationen borta, lade bara in spanien och portugal men tog tid hoppade över 3d och geografin den störde jag mej mest på, alla mina inställningar var också borta. Sen har jag fått dålig visning några gånger men där har maps hjälpt till. Verkar som IGO inte är riktigt up to date i spanien, men maps ångar på får ta tillbaka en del elakt om maps den har blivit bättre och IGO har faktiskt blivit sämre visning av saker utmed rutten förekommer knappast vägarbeten har inte stämt alls med verkligheten likaså alla varningar för trafikstockning jag fått ingen har varit relevant.
Jag betalar ju för det tillägget.
Och har stängt av det mesta eftersom det är felaktigt.
Sen är ju minneshanteringen dålig när den kör slut på ramminnet, kanske skulle köra igo i telefon och maps i plattan? telefonen har gott om minne och 4 kärnig processor och fungerande autoljus på skärmen vilket är dåligt på plattan, jag kör manuellt där.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.600
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Ha det så gott på Bahia. Vi återkommer dit i mars. Chinarestaurangen hittar du på vänster sida vid tredje rondellen. Längst bak i meny hittar du en trerätters inkl öl eller en halvflaska vin för bara €7,20. Verkligen prisvärt!
 
F

F.d. 22252

Guest
Hur är det med dej Volker gick operationen bra?
Tråkigt att det blev amputation men bättre än förut blir det säkert och man kan börja använda handskar igen vilket jag minns jag hade problem med när handen var sådär.
Det värsta är väl att det kommer göra ont ett tag.
Jag har klarat mej bra hit ned pratat med några HBKare ikväll massor svenskar här som ockuperat campingen.
Hemma sitter jag ensam här finns det människor att prata med!
 

Volker&Titti

FD HBK Medlem
Inlägg
266
Kommun
Finspång
HBK-Nr
5183
Medlemskap
2021
Hej ja finger är botta nu . Måndag måste jag åka till norrköping till odopeden ,dem ska titta på fingerstumpen.Jag vet inte hur mycket dem har hugget bott.jag sitta också hemma nu och ka inte göra så mycket! Hoppas att du får det kul med svenkana och tyska ..Bara ta det lungt snart är der jul igen!/volker. Ps är Stefan från Amtrams också i Spanien???
 
F

F.d. 22252

Guest
Ja stefan tog tidig pension vid 61 och de åkte september oktober någon gång, Vet inte vart han är någonstans skulle gärna träffa honom härnere, vänligare trevligare och kunnigare får man leta efter. Tyvärr så är det nog svårt att få samma hjälp i Finspång som tidigare.
Soligt och fint idag fast lite blåsigt har haft 24gr fast dörren stått öppen i timmar, men blir neråt 10 på kvällen. Står ju på el så bara att slå på värmen det fungerar bra 1kw är mer än tillräckligt. Står en ålänning bredvid med en monsterhusbil med utfällbara väggar låter lite ibland har förmodligen dieselvärmare elen som finns här lär inte räcka till, samma igår det brummade av och till ganska kraftigt från husbilen bredvid som inte använde elanslutning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen