• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vi köper din bil - erfarenhet??

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.600
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
När jag nu beställt min plåtis tänkte jag sälja min stora personbil och bara ha en liten shoppingbil. Fick ett väldigt dåligt bud vid inbyte hos bilfirman och funderar därför på att sälja först och köpa utan inbyte sen. Har flera gånger sett reklam på FB för "Vi köper din bil" men skulle vilja veta om det är någon som har erfarenhet av dem. Det låter för bra för att vara sant och när det gör det är det ju ofta också det. Tar tacksamt emot både positiva och negativa erfarenheter eller förslag på annat bra sätt att sälja.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Vi köper din bil - erfarenhet??

Vi köper din bil betalar nog lika dåligt som du fick vid byte. Kör man runt och är spekulant får man en bra uppfattning vad den egna bilen är värd. Det är lätt att övervärdera det egna objektet. Privatförsäljningar kan vara jobbiga. Lätt att bli lurad och spekulanter som inte klara finansieringen.

Lycka till!
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.600
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Sv: Vi köper din bil - erfarenhet??

Helt klart är risken så men jag tycker att 70.000 kr för en Skoda Superb Elegance -10, med automatlåda, drag och de flesta övriga tillval och just över 10.000 mil är lite väl lågt. Kan jag få ut samma av t ex Vi köper din bil har jag ett bättre förhandlingsläge på det jag vill köpa.
Vill och orkar inte sälja privat. Efterlyste därför om någon hade erfarenheter av just det företaget eller något annat liknande.
 

ViJa

HBK Medlem
Inlägg
103
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
15908
Medlemskap
2025
Sv: Vi köper din bil - erfarenhet??

Min arbetskamrat kollade med dem och fick ett bud på 54000 för sin bil som sedan höjdes till 57500, därefter lade han ut den på blocket och fick istället 62000 av en privatperson.
Blev alltså ingen affär med dem men kanske ger en fingervisning om prisläge så att kolla och se vad de budar skadar ju inte:)

Må gött
Jan-Åke
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
947
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Vi köper din bil - erfarenhet??

För att få en fingervisning vad din bil är värd så kan man gå in på Kvd.se och göra en värdering, bara att ange reg nummer och mil.


/Kenneth
 
Toppen