• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Verkstad i Spanien/Portugal

Jsson

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
25342
Medlemskap
2025
Befinner mig i Spanien och har upptäckt att det läcker in vatten vid kraftigt regn. Troligen i skarven mellan tak och vägg. Jag är ute efter tips på någon bra och seriös verkstad. Kommer de närmaste dagarna att passera Segovia, Avila och Salamanca. Därefter kommer vi troligen att trixa oss in i Portugal och för att sedan följa kusten till Spanien. Någon som har bra erfarenhet från någon verkstad i närheten av den rutten?
 

Birglas

HBK Medlem
Inlägg
2.247
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
1672
Medlemskap
2024
Koordinater 37° 6′ 12,05″ N;8° 4′ 14,51″ W;"
Verkstad CamperServ";"Caminho Selões, Quatro Estradas, Loulé
Tel +351 289093373
Mobil +351 916581141

Ligger på Algarvekusten. Skyltat från väg 125. Drivs av en engelsman vilket underlättar kommunikationen.
 

Jsson

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
25342
Medlemskap
2025
Tack. Ska kolla vad jag kan hitta ifall det blir så mycket regn att jag inte klarar mig till Algarvekusten.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Befinner mig i Spanien och har upptäckt att det läcker in vatten vid kraftigt regn. Troligen i skarven mellan tak och vägg. Jag är ute efter tips på någon bra och seriös verkstad. Kommer de närmaste dagarna att passera Segovia, Avila och Salamanca. Därefter kommer vi troligen att trixa oss in i Portugal och för att sedan följa kusten till Spanien. Någon som har bra erfarenhet från någon verkstad i närheten av den rutten?
Kan du inte täta tillfälligt med silvertejp?
 

Jsson

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
25342
Medlemskap
2025
Hej,
Ursäkta att jag inte svarat. Är lite novis på sådana här forum och tänkte inte på att gå in igen när problemet var löst.
1) Ja, det var mitt emot den campingen. Verkar som om de gjort ett bra arbete. Han har tätat hela vägen på den sidan som det läckte. Den person som gjorde arbetet pratade bra engelska och fakturerade 54 Euro för en timmas arbete, vilket med svenska mått är väldigt billigt.
2) vad vi har sett hittills så är det helt tätt. Det var tur att vi fick det fixat, för precis som du konstaterade Wberger så kom det ett riktigt oväder.
 
Toppen