• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vaxning av husbil

Status
Stängd för vidare inlägg.
D

Deleted member 11118

Guest
Någon som vet ett bra ställe i Skåne där de kan vaxa min husbil. Det är inte aktuellt att köra utan för Skåne, gärna i sydvästra delen.
 

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Hej. Trelleborgs Bilvård. Mycket bra service.
Diamondbrite lackbehandling, kostar en del men helt klart värt pengarna. Mycke lättare att tvätta av bilen sedan.

Hälsningar Sanddammaren
 
S

Sören-6830

Guest
Har gjort DiamondBritebehandling av vår Arto hos den trevliga firman Trelleborgs Bilvård. Fungerar mycket bra på aluminiumytorna , men sämre på front och ett par delar bak som är tillverkade av glasfiber.
 

På väg igen

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Markaryd
HBK-Nr
23419
Medlemskap
2024
Hej,
Vet inte om du avser att göra en vanlig vaxning och polering, eller en lackbehandling?
Jag avsåg att lackbehandla min husbil för att underlätta tvätt, och få en blank bil som inte krävde så mycket underhåll.
Jag kollade några olika företag, men ett av de kända bolagen avrådde mig från att göra en dyr hårdbehandling, då livslängden var väldigt begränsad beroende på att min bil har glasfiber på bodelen. Det bildas tydligen gaser som gör att lackbehandlingen inte håller. Fick rådet att göra en vanlig vaxning och polering.
 

Tommy-59

HBK Medlem
Inlägg
1.922
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2024
Hej,
Vet inte om du avser att göra en vanlig vaxning och polering, eller en lackbehandling?
Jag avsåg att lackbehandla min husbil för att underlätta tvätt, och få en blank bil som inte krävde så mycket underhåll.
Jag kollade några olika företag, men ett av de kända bolagen avrådde mig från att göra en dyr hårdbehandling, då livslängden var väldigt begränsad beroende på att min bil har glasfiber på bodelen. Det bildas tydligen gaser som gör att lackbehandlingen inte håller. Fick rådet att göra en vanlig vaxning och polering.
Vilket av de kända bolagen avrådde dig?

//Tommy
 
D

Deleted member 11118

Guest
Vissa experter avråder, andra gör det inte. Det är inte intressant för mej vilken firma som avses och de kan inte heller förklara här på forumet varför man avråder

Jag har fått svar på min fråga och därför stänger jag tråden, jag har 3 intressanta alternativ jag nu skall undersöka, varav ett ligger 3 km från där jag bor. Tack alla för tipsen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen