• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vattentryck i duschen

F

F.d. 2113

Guest
Hej!
Nu behöver jag råd igen! Har idag köpt ett nytt duschhandtag pga lågt (flöde-tryck)men ingen större förbättring. Min dusch duger inte att tex tvätta håret med. Pumpen har följande data:Shurflo diaphragm pump,8008-343-333, openflo 1.6 gpm,6.0 l/min,amps 3.0,30 psi. Övrig utrustning som tillhör duschen heter ALDE OPTITERM. Vad skall jag göra för att förbättra prestandan.
Med hälsning
Dorotea
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Vattentryck i duschen

Om jag förstår ditt info rätt så ska pumpen ge 6 liter/minut. Undrar om det stämmer med det låga flödet du har.
Kolla om det inte sitter något litet filter vid pumpen som kanske är lite igensatt.
Kolla annars att den ger 6,0 l/min om du låter pumpen köras fritt ner i en hink.
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Vattentryck i duschen

Hej!
Har du möjligtvis en yttre duschanslutning på bilens sida (med ett lock över)?
Om så är fallet så sitter troligen en strömbrytare där, prova med att slå om denna.
Du får då bättre vattentryck överallt!
/ Lycka till
 
Toppen