• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vattenskada i begagnad husbil, ett långt inlägg

Benny56

FD HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Linköping
HBK-Nr
18929
Medlemskap
2021
Vet inte vad du är ute efter riktigt, du måste förstå att du har gjort en dålig affär, du kan inte skylla bara på säljaren hela tiden, det gjorde inte vi, vi hade inte gjort det vi skulle göra du har ju själv en besiktning att göra som privatperson gentemot säljaren eller hur, jag skulle inte lasta säljaren ett dugg, jag skulle klandra mig själv för att inte undersöka bättre innan köp det var det jag gjorde vid vårat köp av fuktskadad Husbil som vi gjorde, köpte också privat, men vi tog vårt ansvar förintelsen
detta tog aldrig kontakt med säljaren ansåg detta menigslöst eftersom affären var i befintligt skick jag förlorade inte några pengar det kommer inte du heller att göra om du repererar detta själv Ingrid o Conny
Visst är det svårt att få rätt i en sån här privataffär, men man ska nog försöka få till en deal med säljaren om det finns problem.
 

Benny56

FD HBK Medlem
Inlägg
110
Kommun
Linköping
HBK-Nr
18929
Medlemskap
2021
Corall! Så du menar att det är fritt fram att lura folk så länge dom inte själva märker att dom blivit lurade,eller ändå värre blås skjortan av dom dumma asen, tragisk inställning och hoppas att du blir portad från sidan!
Eller är det du som är säljaren?????
Hur tänkte du nu?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Når dere har besluttet å beholde bilen og ta det litt lungt så er det rett å først fjerne de lekasjer en oppdager og senere bytte ut råttent treverk og isolasjon. I mange tilfeller kan en så lenge det ikke finnes mugg bruke bilen uten reparasjoner. Muggent virke må saneres da muggsporene er farlig for helsa. Det med 20 cm bred skade tyder på at vatnet normalt ble drenert ut direkte og da kan en begrense størrelsen på jobben.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.252
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Ivan, det handlar kanske om att TS tar tillvara de synpunkter som framkommit i denna tråd, utvärderar vad som är lämpliga råd i hans specifika fall. Det betyder ju inte att alla råd är rätt, speciellt som vi övriga inte har kontakt med säljaren och därför bara kan framkasta lösa råd baserade på lite lösa grunder.

Ett råd som jag ställer mig mycket tveksam till är att lägga locket på pga att säljaren skulle vara senil, något som du tycks vara ensam om att veta.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Gbivan
Det enda man kan säga om köparen är att han pga okunnighet har tagit det dåliga beslutet att köpa husbilen. Han har i tråden fått en del råd som han kan välja att följa, beslutet är ju ändå hans vad han skall göra framledes. Jag reagerar starkt på din förhoppning att han blir portad från forumet & undrar varför? Han har ju inte gjort något fel utan bara berättat vad som hänt honom. Att önska en medlem portad när man själv inte är medlem är för mig obegripligt.:confused:
 

Gbgivan

HBK Intresserad
Inlägg
93
Kommun
Göteborg
Okidok, man får väl dom råd man ber om, jag ber om ursäkt om ngn tycker att jag är tyken/okännslig,frågar man en sak så får man många svar, inte alla falller en i fatet!
 

LageLindstrom

HBK Medlem
Inlägg
86
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
19524
Medlemskap
2026
Jag förstår inte att de som inte är medlemmar får skriva inlägg och bara skriva strunt.
Det är inte så lätt att handla sin första begagnande husbil.
Det kan också bli fel med nya.
Hoppa satt reparationen går bra. Det kostar inte så mycket om man gör det själv bara tid.
 
Toppen