• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vattenpumpsbyte

Elisabeth&Jan

HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Linköping
HBK-Nr
14439
Medlemskap
2024
Några mil efter kamrem och vattenpumpsbyte kollade jag vattennivån vid kall motor och den var då nere lite under min. Åkte tillbaka till verkstan och dom fyllde på till maxnivå vid varm motor. Efter några mil igen kollade jag kall motor och då var nivån mittimellan max och min. Är det normalt?
 

S670sl

HBK Intresserad
Inlägg
321
Kommun
Sigtuna
Några mil efter kamrem och vattenpumpsbyte kollade jag vattennivån vid kall motor och den var då nere lite under min. Åkte tillbaka till verkstan och dom fyllde på till maxnivå vid varm motor. Efter några mil igen kollade jag kall motor och då var nivån mittimellan max och min. Är det normalt?
Verkar vara helt normalt, om det inte läcker, det se du om det blir en pöl av glygol under bilen, ej att förväxla med kondensvatten från ac.Man brukar behöva efterfylla efter att motorn blivit ordentligt varmkörd och all luft försvunnit från systemet.
Mvh.s670sl
 

Elisabeth&Jan

HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Linköping
HBK-Nr
14439
Medlemskap
2024
Tack för ditt snabba svar, det lugnade.
Nu har jag varit på verkstan och dom sa samma sak som du att man får efterfylla några gånger. Då kan man ju fundera över varför jag inte fick med lite extra glykol?
 
Toppen