• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vattenpump husbil.

plingeling

FD HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Kramfors
HBK-Nr
6122
Medlemskap
2022
Vattenpumpen reagerar inte när kranen sätts på, kollat säkring, relä och det är ström fram till kopplingsdosan vid pumpen. Är det nåt annat man bör kolla ? eller är det en ny pump som gäller. Hur ska man veta vilken pump man ska köpa, står inget på pumpan. Har en Adria coral 573 DS -08 :(
 

Gert o Sus

HBK Medlem
Inlägg
20
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
15188
Medlemskap
2024
Monken,
Var lite otydlig i mitt svar.
När kretskortet i toan var sönder så spolade den hela tiden men då var det vatten i tanken.
Om min tank är tom så går pumpen hela tiden och måste stängas av på panelen.
Den stannar inte av sig själv förrän den dragit fram vatten och bildat ett visst tryck.
Testa att fylla på vatten så pumpen får dra så skall du se att det fungerar.
 

MonKen

HBK Medlem
Inlägg
243
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
25855
Medlemskap
2024
Monken,
Var lite otydlig i mitt svar.
När kretskortet i toan var sönder så spolade den hela tiden men då var det vatten i tanken.
Om min tank är tom så går pumpen hela tiden och måste stängas av på panelen.
Den stannar inte av sig själv förrän den dragit fram vatten och bildat ett visst tryck.
Testa att fylla på vatten så pumpen får dra så skall du se att det fungerar.
Skall testa detta i morgon. Men, det lustiga är att vi gjort så här ett tiotal gånger och pumpen har inte fortsatt att gå då. Återkommer!
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.069
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Det finns två olika typer av pump,dränkpump i tanken, eller tryckvattenpump utanför tanken, dom arbetar enligt olika principer ange vilken typ av pump det är.
 
F

F.d. 940

Guest
Naturligtvis så går pumpen när du inte har något vatten i tanken,det fodras ett tryck i ledningarna för att pumpen skall bryta.
När du har tappat ur vattnet i tanken så skall pumpen stängas av på panelen.
Troligtvis så finns det inte några brytare i kranarna och då fungerar det på detta viset.
 
Toppen