• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vattenläcka blandare kök dusch

Fribbe

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Örebro
HBK-Nr
17597
Medlemskap
2024
Tog ut husbilen igår en Pössel Plåtis och varmvattenslangarna till blandarna i kök och toaletthandfat har tryckts ut , försökt trycka tillbaka kopplingarna men inte lyckats ( vill inte bruka våld ) , beträffande handfat toalettrum kan jag inte förstå hur man ska kunna få in handen i det lilla hålet under handfatet och trycka dit slangen . Någon som har erfarenhet av den här typen av anslutning med o-ring , tacksam för tips . Bifogar ett par filer med bilder .
 

Bilagor

  • IMG_0042.JPG
    IMG_0042.JPG
    129,1 KB · Visningar: 27
  • IMG_0041.JPG
    IMG_0041.JPG
    44,1 KB · Visningar: 34

Ronny o Ulla-Britt

HBK Medlem
Inlägg
242
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
4709
Medlemskap
2024
Sv: Vattenläcka blandare kök dusch

hej
om jag inte har helt fel måste du ta bort den lilla gröna sprinten som du ser på bilden,den sitter mellan anslutningarna och går in i spåret som du ser ovanför o-ringen kanske är det lättare att lossa den stora muttern och lyfta upp kranen lite och komma åt på det viset.
 

Fribbe

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Örebro
HBK-Nr
17597
Medlemskap
2024
Sv: Vattenläcka blandare kök dusch

Tack , tror jag ska försöka skruva loss blandaren som du föreslår men det är så himla trångt och svårt att komma åt .
 

kjelka

HBK Medlem
Inlägg
182
Kommun
Örebro
HBK-Nr
6650
Medlemskap
2024
Sv: Vattenläcka blandare kök dusch

Du behöver inga verktyg för att lossa kranen.
Förök att få in handen och håll i muttern.
Vrid sedan på kranen. Med detta förfarandet
brukar muttern lossna väldigt lätt.
 

Ingrid & Thomas

HBK Medlem
Inlägg
397
Kommun
Borås
HBK-Nr
4340
Medlemskap
2024
Sv: Vattenläcka blandare kök dusch

Borde finnas en orsak till att slangarna lossnat. Vanligaste orsaken är väl att systemet utsats för frost. Hoppas inte så är fallet!
MVH/Thomas Eriksson
 
Toppen