• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vattenfilterstillbringare

casa diva

HBK Medlem
Inlägg
105
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
5165
Medlemskap
2024
Jag vill definitivt varna för alltför flitig användning av vattenfilter som arbetar med aktivt kol. Om dom fungerar tar dom bort alldeles för mycket av de viktiga salterna vi behöver. Vi har råkat ut för vätskebrist när vi använde kolfilter i Medelhavsområdet (Italien Grekland). Symptomen är trötthet, slöhet och allmän olust. Botas med att dricka vätskeersättningsdryck som är vatten med tillsatta salter som finns att köpa på apotek. Alternativet är ju att köpa sk mineralvatten. Men se upp och läs innehållsförteckningen på flaskan och jämför med olika sorter. Man blir förvånad över innehållen!! Försök fundera ut vad du behöver av de olika salterna och välj den sort som verkar passa dig bäst.
 

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
I vanligt dricksvatten finns det väldigt lite av salter. Saltbrist får man således inte av att kolfiltrera vatten. Bristen avhjälps enkelt med vanligt bordssalt. Det har jag själv praktiserat ett par gånger efter att känt symptonen du beskriver.
 
Toppen