• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vatten kommer in i nedre lastlucka

lache

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
19654
Medlemskap
2024
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: x250
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 2,3 jtd 130hk
Årsmodell Chassie: 2006
Husbilsfabrikat: Burstner
Husbilsmodell: 685 elegance
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 2006
Ämnesområde: Karosseri/Chassi
Hej och hjälp!
Jag får in vatten i dem nedre lastluckorna när det regnar ute medans jag kör. Har bytt gummipackningarna men det har inte hjälpt. Är det någon som har erfarenhet av detta?
Tar tacksamt emot alla tips.
Burstner 685 elegance 2006.
MVH
Lasse
 

Leffe M

HBK Medlem
Inlägg
487
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15414
Medlemskap
2024
Hej Jag hade samma problem som du för några år sedan på vår Dethleffs -11 Vattnet kom in på vänstra sidans lastlucka Bytte gummilister ock bockade plåten vid låset på luckan för att få den tajtare hos Husvagnexpo i Bromölla.
Trodde problemet var löst men ej
Var på resa i Österrike där det regnade som spö i backen på campingen
Då märkte vi att det droppade in vatten mellan fanerskivorna på bakväggen ock ner i lastluckan
Det visades att det följde kablarna till backkameran som dom monterade vid köpet av bilen.

Backkameran monterades av Rips i Tomelilla där dom glömt både tätningsmedel o gummi packning, där dom sedemera åtgärdade det

Fukttestade sedan i Bromölla där dom sa att vi hade tur som upptäckte det i tid så vi klarade det utan fuktskador.

Så om du har backkamera så kolla där.

Kommer aldrig anlita Rips iTommelilla där ingen direkt ville ta på sig ansvaret av det som blev fel vid monteringen

MVH Leffe
 

Bo&Ange-Britt

FD HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Motala
HBK-Nr
8798
Medlemskap
2023
Hej? Det ligger en Oring som tätning runt tryck knappen den var helt kass full av små sprickor då tar sig vattnet in i låset. Men var försiktig när du tar isär låset så du ser hur det är monterat.
 

lache

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Öckerö
HBK-Nr
19654
Medlemskap
2024
Tackar för tipsen! Har ingen backkamera och låsen ser fina ut! Får fortsätta att leta. Får be en liten en att krypa in i lastutrymmet och sen spola vatten så kanske man ser var det kommer in..
:swoon:
 
Toppen