• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varning för Pioneer

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
När jag köpte ny navigator AVIC-X3II i december så hade jag tre grundkrav för köpet. Navigator, automatisk back kamera och fartkameravarning. Nu har jag i två månader kämpat med Pioneer supporten om hur man skall göra för att få in vart kamerorna är placerade. Jag gör precis som jag blir ombedd att göra men det går ändå inte. Har både ringt och använt mail korrespondens. Nu är det dödstyst från Pioneers sida, dom återkommer inte per telefon fast dom lovar och dom svarat inte på mail längre.
Har nyligen fått veta av butiken som sålt navigatorn att detta fungerat alldeles utmärkt på modellerna tidigare men på denna II går det inte längre av någon anledning. Ingen säkerhet i att köpa från vad jag tyckte var en seriös leverantör. När det krånglar så gömmer sig Pioneer.


avicx3_detailpage.jpg
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Varning för Pioneer

Lämna tillbaka den till den seriöca leverantören, han får fixa det:mad:

Gurra
 
F

F.d. 25038

Guest
Sv: Varning för Pioneer

Känner igen det där fast i audiovox grejer dom hade tydligen tagit en radiodel som krabba fram å tillbaka tappade mottagningen fast man stod under sändarmasten fick skicka tillbaka ´"skiten"skulle tydligen enligt tyskarna åtgärdas enkelt genom en omprogrammering via en cdskiva ingen märkbar skillnad byte mot en något billigare apparat funkar klockrent,lycka till.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Varning för Pioneer

Det finns knappar för fartkameror, men det är helt omöjligt att få till att fungera. Man kan bara hoppas på att produkten säljs mycket i landet så Pioneer skriver ny mjukvara. Läste idag i SDS att i Tyskland är det helt förbjudet med radarvarnare eller GPS varnare, får inte ens ligga i bilen vid färd. Kan det vara så att funktionen därför är spärrad. Pioneer yppar inte ett ord.
 

Bilagor

  • Pioneer Kamera.JPG
    Pioneer Kamera.JPG
    499,5 KB · Visningar: 4
  • Pioneer Poliskontroll.JPG
    Pioneer Poliskontroll.JPG
    543,9 KB · Visningar: 2
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Varning för Pioneer

"Läste idag i SDS att i Tyskland är det helt förbjudet med radarvarnare eller GPS varnare, får inte ens ligga i bilen vid färd. "

Hej,

Enligt vad jag fick veta i Tyskland i somras är det inte alls förbjudet! (Vad är SDS?)

Men i Schweitz råder totalt förbud! Informationen får inte finnas i GPS-apparaten.

hälsning
jyrki/274
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Varning för Pioneer

Tack Dethleffskvalite!

Fortfarande tror jag att Sydsvenskan har fel! Vi stannade en månad i Tyskland i april, träffade många tyskar, alla visste att det var förbjudet i Schweitz och ingen nämnde att så var fallet i Tyskland. Har inte heller läst om detta i Reisemobil eller Promobil fast båda två tagit upp detta med Schweitz.

Men vi måste få klarhet i detta. Annars är det inte roligt att bli stoppad och få böter som i Schweitz, d tar GPS'n + att man får mycket kraftiga böter.

Någon annan som vet?

hälsning jyrki/274
 
F

F.d. 2519

Guest
Sv: Varning för Pioneer

Hejsan.

På Motormännens hemsida kan man läsa följande om POI gällande Tyskland:
"Förtydligande om GPS (under rubriken Glöm inte ...)
GPS-utrustning som kan spåra fasta/mobila fartkameror eller poliskontroller får inte medföras under färd. Gäller även mobiltelefoner och fickdatorer med motsvarande möjligheter. POI-funktion som enbart lokaliserar restauranger, sevärdheter och liknande, är fritt fram att använda."

mvh Mikael
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Sv: Varning för Pioneer

Man måste ju vara dum i huvudet om man köper en Pioneer produkt till. Nya friska problem och Pioneer bryr sig inte det minsta om det. Problemen får man lösa själv. Rätt störigt att varje gång man startar så åker skärmen in igen för att åter åka ut.
 

Bilagor

  • AVH-X7700BT.zip
    35,7 MB · Visningar: 105

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Sv: Varning för Pioneer

Men Pioneer har bra bilradio.
Jag hade problem med mottagning med original Pioneer radio. Provade med TV antennen (UFO) och med Biltemas fönsterantenn med förstärkning. Ingen förbättring. Åkte till en välrenomerad bilradiofirma. De sade att husbilar är knepiga, mätte och kollade men hittade inget fel varken på radio eller antenn. Köpte en förstärkt fönsterantenn av denna firma. Problemet fanns kvar. Åkte tillbaka och bad att få låna en radio för att eliminera problem med radion. Fick låna en begagnad Kenwood, som de främst säljer. Fungerade mycket bättre, dock inte utan störningar. men kanske tillräckligt bra, så jag köpte en Kenwood. Installerade men den fungerade inte störningsfritt. Åkte tillbaka och klagade. De sade då att den bilradio som är minst känslig för dålig antenn är Pioneer. De hade inte Pioneer i sitt utbud, men tog tillbaka Kenwooden och erbjöd sig att ta hem en Pioneer i samma prisklass. Jag accepterade och bytte till Pioneeren, ingen värsting, ca 1500:-. Fungerar helt problemfritt.
ERIKPER
 
Toppen