• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varmvatten

ErikJ

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Piteå
HBK-Nr
26290
Medlemskap
2024
Har en Hymer B640. Plastfördelningsröret har sprungit läck. Har någon vetskap var man köper en ny. Står nu på Sibbarps camping i Malmö
Erik J från piteå

IMG_2475.JPG
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
IMG_0037.JPG Om jag få säga vad jag tycker.... så köp inte en ny... dessa är tydligen bara gjorda för att en dag börja läcka... Och nu när du är nära hamnen i Sibbarb så åk till en båt shop och köp T-rör i mässing och bygg upp en ny förgrening... glöm då inte att du också behöver ganska många slangklämmor :eek:.... den du har (jag hade) tror jag du måste ha ett speciellt verktyg för att dra åt slangen.... du sätter först på spännmuttern... sen slangen.... och sen skruvar du ut spännmuttern :eek: .. det känns lite bakvänt men så är det.... lycka till
 

bosse b

HBK Medlem
Inlägg
1.464
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2024
Har en Hymer B640. Plastfördelningsröret har sprungit läck. Har någon vetskap var man köper en ny. Står nu på Sibbarps camping i Malmö
Erik J från piteå

Visa bilaga 154569
Om en plastfördelare ska hålla måste du ha längre slangar, så att dom inte bryter i kopplingen. Dom måste även vara klamrade så nära kopplingen som möjligt. Då har det i allafal en sjans hålla.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Om en plastfördelare ska hålla måste du ha längre slangar, så att dom inte bryter i kopplingen. Dom måste även vara klamrade så nära kopplingen som möjligt. Då har det i allafal en sjans hålla.

Det kan nog stämma det du säger.... mina var skruvad så men problemet med kopplingen för varmt vatten är ju att med tiden så bryter värmen ner plasten i kopplingen :eek: plasten i min var nästan som corn flakes .. behövdes bara lyfta lite på den så sprack kopplingen... titta på fotot så ser du hur spröd plasten är vid pilen... Nä chansa inte köp riktiga kopplingar för får man en vattenskada så brukar den bli himla dyr....
 

ErikJ

HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Piteå
HBK-Nr
26290
Medlemskap
2024
Lyckades hitta t-rör och en slangstump på Biltema. Så för tillfället funkar det. Upptäckte att där var en dräneringskran, men upptäckten kom efter vintern, så kölden
hade sprängt plasten. Möjligen är föregående ägare också delaktig. Inte lätt att se från garderoben. Får nog bli riktiga grejor från en VVS butik. Nåväl vi gjorde en fyraveckors och 402 mils resa Piteå-Hälsingland-Dalarna-Berlin-G-Borg-Piteå resa och allt flöt på bara fint.
 
Toppen