• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Var kan man ha sin husbil i Göteborg?

F

F.d. 30254

Guest
Hej Alla!

Vi är ett par som gärna vill köpa en husbil att åka runt i på somrarna och på helger men bromsas av att vi inte har någonstans att ha den. Vi bor i lägenhet i Göteborg. Jag kan inte hitta någonstans där man kan hyra parkeringsplats eller nåt annat. :(
Är det någon som vet?

MVH
Catrin & jocke
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Vart kan man ha sin husbil i Göteborg?

Jag pratade med en kille i Skutesjön och dom hade sin husbil uppåt Angered i ett inhängnat område och dom bodde så att han tog bussen dit som stannade 100 meter ifån uppställningsplatsen och sedan tog han bilen till stan så dom kunde packa det sista .
 
F

F.d. 53091

Guest
Sv: Vart kan man ha sin husbil i Göteborg?

:confused:Hej!Kongahällavägen mellan Björlanda o Lilleby finns det ett ställe du kan ha bilen.Vet inga priser!
 

Diesel Doris

HBK Medlem
Inlägg
305
Kommun
Västerås
HBK-Nr
9742
Medlemskap
2024
Sv: Vart kan man ha sin husbil i Göteborg?

I Skarvikshamnens norra del på Bohus Björkö, fanns det när vi hade ett hus där för ett år sedan ett område som var inhängnat (tidigare tipp och båtupplag). En privatperson ägde detta och hyrde ut uppställningsplats för båtar husvagnar etc. Lite off men en säker plats. Gör en tur ut och kolla om det skulle kunna vara något, skeppshandeln har säkert telnr (tror det fanns en skylt på staketet också). OBS inga stora överhäng bak om ni ska åka färja. Min gamla husbil brukade landa på dragkroken ganska ofta // Peter
 

Arne Gustafsson

HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Alvesta
HBK-Nr
1514
Medlemskap
2024
Sv: Vart kan man ha sin husbil i Göteborg?

I Partille vid gasstationen finns en stor inhägnad plats
Med massor av bilar
 
F

F.d. 30254

Guest
Sv: Vart kan man ha sin husbil i Göteborg?

Hejsan!!

Tack så mycket för svar och förslag på uppställningsplatser runt Göteborg. Vi fick en plats på en privat ägd gård i Hissingen mot säve flygplats. Men söker gärna ett ställe närmare vårt hem. Vi bor i Sävedalen området.
Mvh jocke och catrin:spinny:
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Vart kan man ha sin husbil i Göteborg?

hej! Prata med Björn Simson SMC husbilar på Vagnmakaregatan(vid partille trä)så kanske han har plats.
Anders
 

Bozze

HBK Medlem
Inlägg
405
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
704
Medlemskap
2026
Sv: Vart kan man ha sin husbil i Göteborg?

Ta en tur och kolla här,vet inget om detta ställe men det ser ut som en uppställningsplats.

Google Maps

Bosse.
 
Toppen