• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad hände med forumet efter uppdateringen?

Andrea & Annar

FD HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
22720
Medlemskap
2023
Som relativ ny medlem i klubben förvånas jag över gnälligheten över det nya forumet. Var med ett år med det gamla, tycker att vi har en utmärkt hemsida med många möjligheter. Tillhör dem som har liten datorvana, men har inga svårigheter att orientera mig i forumet, blir det problem vänder jag mig till frugan el någon av sönerna så vips är jag op banan igen. Tycker det fungerar utmärkt o jag får svar på det jag funderar över både vad gäller bil eller resor. Forumet är det upp till var o en att orientera sig i utan att fungera som en elev som alltid klagar o eller gnäller på läraren. Så tycker jag, helt amatörmässigt o glad över hb forumet!
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.705
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sedan tipset med de tre prickarna till höger (jag hade inte sett dem tidigare) är jag för min del nöjd.
Efter att ha lämnat en gammal invand sida brukar det i början vara svårare att hitta på den nya, mest på grund av invant tankesätt.
För min del tyckte jag inte att det var så svårt att "tänka om" och på det hela taget tycker jag att den nya har blivit bättre än den gamla.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Jag är nöjd med att det så småningom blir ändring efter felet i uppdateringen.
Bra att man fick klarhet från Knut som verkar ha koll på det mesta trots att han befinner sig på andra sidan klotet.
 

elegance

FD HBK Medlem
Inlägg
808
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Tror knappast att det beror på den "nya" sidan att antalet inlägg minskar , om man läser igenom inläggen kommer man att finna att det är samma återkommande namn som kommenterar i stort sett alla inlägg och tur är väl det kanske annars skulle det nog inte vara så många inlägg. Men i längden kan det vara lite tjatigt med alla dessa återkommande frågor " varför går inte mitt kylskåp" , " vart sitter kranen till gråvattnet" etc etc. Jag för min del skulle nog föredra lite mera fria inlägg för allt behöver inte följa ett visst mönster och i alla stycken vara helt husbilsrelaterade alla gånger . Sen tror jag att alla de "experter" som svarar på och kan i stort sett allting i viss mån avhåller andra att kommentera och starta inlägg , en liten fundering :)
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Egentligen kan man fundera lite så här: Varför har det blivit en sådan reaktion/aktivitet gentemot forumet bara för att sorteringsordningen på en meny har blivit omvänd? Ta bara rubriken: Vad hände med forumet efter uppgraderingen?
  • Ur användarsynpunkt: I stort sett inte ett dugg, bara tekniska förbättringar
  • Allt fungerade i stort sett utan problem, iallafall inga som användarna kunde märka
  • Bortsett från sorteringen på en menyrad
Storm i ett vattenglas. Ett antal kritiker som tar chansen?
 

Andrea & Annar

FD HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
22720
Medlemskap
2023
Gillar forumet allrabäst när man får följa med någon på resa som Amstel i Grekland, Sr maclain på Gran Canaria liksom renoveringar o beskrivningar av hemmabyggen som t.ex Bror Axelsson o andra. Men en sån som Knut på andra sidan jordklotet friskar även upp. Det gäller många andra också, glad att ni finns där alla!
 
F

F.d. 55374

Guest
Tror att ingen längre vågar skriva att gamla sidan var bättre. Ett sådant inlägg kanske blir raderat.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Noop, det skjer ikke slik radering. Men gamle siden levde 10 år på overtid og kunne ikke benyttes fra mobiler, selv med platte i portrett modus var den problematisk.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
En PC är väl en riktig dator. Varför skall man sitta och försöka peta på en platta eller telefon om man har en fast dator.
En vanesak!
Efter kort tid vill man inte återgå till en seg PC.
En mobil är däremot för liten enligt min smak, den är bättre som kamera med en skärm som är betydligt större än en på en ordinär kamera.
 
F

F.d. 55374

Guest
En vanesak!
Efter kort tid vill man inte återgå till en seg PC.
En mobil är däremot för liten enligt min smak, den är bättre som kamera med en skärm som är betydligt större än en på en ordinär kamera.

Att gå från en dator med skärm på exempel 23 tum till platta som bara är 10 tum som man nästan måste ha förstoringsglas för att kunna se, är för mig en gåta. Ja du herr knarrevik ibland tror jag att du bara är ute efter att provocera.
 
Senast redigerad av en moderator:

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
En tiotumsplatta håller man i handen när man sitter bekvämt tillbakalutad i soffan, kanske med en öl framför sig. Det är inga problem att läsa texten med normal synskärpa!
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Om man måste bära på den, finns det ju bärbara pc? :) Och dom går på batteri, och har ett riktigt tangentbord..?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Att gå från en dator med skärm på exempel 23 tum till platta som bara är 10 tum som man nästan måste ha förstoringsglas för att kunna se, är för mig en gåta. Ja du herr knarrevik ibland tror jag att du bara är ute efter att provocera.
Det beror på betraktningsavståndet!
Min platta är på 13 tum och lite väl stor kan jag tycka.
10 tum är nog optimalt som handhållen och 8 tum som navigator i bilen.
Å andra sidan har moderna bilar som Tesla en riktigt stor skärm, känner inte till storleken i tum.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Om man måste bära på den, finns det ju bärbara pc? :) Och dom går på batteri, och har ett riktigt tangentbord..?
Tangentbord kan man få tiil vilken platta som helst men få vill ha.
Batterikapaciteten på en laptop är ett hån, åtminstone på de tiotal som jag har ägt eller använt i jobbet. En platta varar upp mot ett dygn.
Det värsta hos en ordinär laptop är segheten jämfört med en blixtsnabb platta.
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.617
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Det är väl några år sedan du hade en laptop misstänker jag, det finns ju ingen anledning att de skall vara sämre än en padda, i grunden är det ju samma teknik, fast använd på olika sätt, strömsnåla skärmar och modern batteriteknik finns där också, du får nog ta och uppdatera dej och pröva moderna grejor.
Man hör alltid samma från dej när det gäller datorvärlden, inget annat än överprissatta äppleprodukter går att använda.
 

Johan&Marie

HBK Medlem
Inlägg
226
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
25563
Medlemskap
2024
Tangentbord kan man få tiil vilken platta som helst men få vill ha.
Batterikapaciteten på en laptop är ett hån, åtminstone på de tiotal som jag har ägt eller använt i jobbet. En platta varar upp mot ett dygn.
Det värsta hos en ordinär laptop är segheten jämfört med en blixtsnabb platta.
Det beror på betraktningsavståndet!
Min platta är på 13 tum och lite väl stor kan jag tycka.
10 tum är nog optimalt som handhållen och 8 tum som navigator i bilen.
Å andra sidan har moderna bilar som Tesla en riktigt stor skärm, känner inte till storleken i tum.
Jag hoppas alla är medvetena om att det beror på vilken upplösning man använder. Hur man upplever det inte storlek på plattan / datorn
 
Toppen