• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad hände med forumet efter uppdateringen?

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.705
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Jag upplever också en förändring efter den 17 oktober, bl.a så har " knappen" för "senaste inlägg" försvunnit.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det er skjedd noe med rekkefølgen i menyraden under den med Forum. Om det er for mange menypunkter så plukkes det nå av fra venstre, før oppdateringen skjedde dette fra høyre. Rett etter overgangen fra gamle forumet hadde vi samme problemet, dette ble rettet med en lokal endring. Regner med at denne er blitt overskrevet ved denne oppdateringen. På PC så kan jeg få frem problemet eller slippe det ved å zoome inn eller ut, ved 100% går grensen for meg. På telefon i stående bilde ser jeg kun Forum du ignorerar - resten gjemmer seg under de 3 prikkene. Liggender har jeg 3 flere valg synlig - ingen jeg normalt bruker. Men som nevnt dette problemet har vi hatt før og teknikkerene løste det raskt sist.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
På mina iPads blev det så här;

Uppe i vänstra hörnet där jag tidigare hade ”senaste inlägg” hittar jag nu;

- håller jag paddan vertikalt står det nu, ”markera forum som lästa”.
- håller jag paddan horisontellt så blir det, ”olästa inlägg”, uppe i vänstra hörnet.

”Senaste inlägg” hittar jag inte längre.

TommyD
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.705
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Jag har tittat lite närmare på det här (på iPaden). Öppnar jag sidan med forumet så som jag brukar göra så finns inte "senaste inlägg" med men om jag då går tillbaka till "Hem" och "forum" blir blåmarkerad så vid en omstart av "forum" så kommer "senaste inlägg" upp.
När man väl tryckt på den en gång så försvinner den och går inte att få upp igen innan man gjort om proceduren med "Hem" igen.

Det här verkar som om det blivit något fel vid uppdateringen och går säkert att åtgärda när den ansvarige får tid över ( vill inte hetsa på när det är frivilligt arbete )
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.765
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Når der er flere ulæste indlæg i en tråd og jeg på min PC trykker på den lille runde blå plet, så havner den røde "nyt" og toppen af første ulæste indlæg oppe under den blå menulinje.

Se billede.

Som jeg husker det var det også et problem lige efter konverteringen.

Udklip.JPG
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Om man skall styra tillbaka tråden till trådskaparens fråga så tror jag att det är 4 orsaker.
1. Färgklickar som Jappe är borta, han speciellt var en mästare på att starta trådar & ha dom levande med sin finurlighet & humor.
2. Nya layouten på hemsidan. Många av oss känner sig nog lite obekväma & ovana mot hur sidan såg ut förut.
3. Det har tillkommit en del nya medlemmar som inte har hunnit bli "varma i kläderna".
4. Många lägger sin energi på HBK's FB-sida istf hemsidan
 

KOKKAKI

HBK Medlem
Inlägg
450
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
9452
Medlemskap
2025
Är det möjligtvis så att hemsidan är kvar bara för att en del inte har FB. Varför ha två olika forum för samma sak? Om det inte vore för ställplats listan kanske många lämnade Husbilsklubben.
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Jag har inga som helst problem tekniskt med nya hemsidan. MEN det är något med den gamla trivseln. Skyller inte heller det på hemsidan utan på min ålder. Gillar inga ändringar överhuvud taget. Om ATG t.ex. ändrar lite så blir jag irriterad. Får väl vara nöjd med att jag hänger med på FB m.m. då jag har passerat 80. Det är inte många av mina skolkamrater t.ex. som använder sig av dator över huvud taget.
 

KarinochTommy

HBK Medlem
Inlägg
442
Kommun
Osby
HBK-Nr
6520
Medlemskap
2024
Jag har funnit mig tillrätta i den nya miljön även om Karin ibland frågar om det hjälper att svära. Då är alltid svaret Ja.
Fördelarna med forumet är minst tre enligt mitt förmenande.
1. Det är bara husbilsfrågor. I flödet IOM Facebook är risk att man missar något intressant.
2. Den fantastiska kunskap den samlade medlemskorten besitter. Jag har flera gånger fått snabba korrekta svar på kluriga husbilsfrågor.
3. Träfflistan. Här kan man enkelt få överblick och välja vilka träffar man vill åka på.

För egen del kommer troligen allt detta att drunkna i fb- flödet.Jag ser hellre att man lägger ner fb- gruppen än forumet om jag ska välja.
 
Toppen