• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vackra platser i Portugal

Jorma

HBK Medlem
Inlägg
200
Kommun
Härryda
HBK-Nr
2263
Medlemskap
2024
Re: Sv: Vackra platser i Portugal

Var är de bäst att stå med husbilen för att besöka Sintra?
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Vackra platser i Portugal

Svar till Jorma...
Vi stog på Cabo da Roca Parkeringssplats med några andra husbilar, med en fantastisk utsikt. Sen tog vi bussen som går en gång i timmen till Sintra historia en resa som tar ca en halvtimme, sen kan man välja olika bussturer runt Sintra området och se alla palats och trädgårdar som är otroligt fina, men räkna med en heldag. Går att parkera uppe i Sintra men det är inte något jag rekommenderar.

Cabo da Roca... bilden är från sajten " visitportugal "
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    51 KB · Visningar: 13
Senast ändrad:
I

Inger & Taeke NL

Guest
Sv: Vackra platser i Portugal

Hej Sonic,
Vi var där för ett par veckor sedan och Sintra är ett underbart ställe att besöka.
Så många vackra slott att besöka och staden själv med sins smala gränder är en upplevelse!
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Vackra platser i Portugal

Lago da Praia Da Lagna surfproffs tränar för turbovågorna som kommer i okt-nov i Peniche och Nazaret, bra gratisparkering i närheten , än så länge.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    630,6 KB · Visningar: 0

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Vackra platser i Portugal

Praia da Cordoarna N37 6 32 W8 56 8 nära Praia da Barriga, lite norr om Sagres har en liten restaurang nära vattnet och där kan man bli sittande i timmar och låta sig fascineras av vågspelet. Vägen dit är inget för fegisar!

praia.jpg
 
Toppen