• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

vacker fisk

Bo i Bil

HBK Medlem
Inlägg
251
Kommun
Hörby
HBK-Nr
195
Medlemskap
2024
Hej.
Provade fiskelyckan i dag i Hörbyån, detta resulterade i denna fantastigt fina bäcköring med en vikt på 7,7hg och en längd av 45cm.
Tyvärr hade jag ingen kamera med så jag var tvungen att ta denna skönhet med mig hem för att fotografera den så andra fiskeintreserade skulle få se den. Annars så sätter jag alltid tillbaka fiskarna som jag lyckas fånga för jag tror att dom trivs bäst i vattnet.
SKITFISKE PÅ ER ALLIHOPA
Mvh/ Bosse:yes:
 

Bilagor

  • P1010832.JPG
    P1010832.JPG
    2,3 MB · Visningar: 8

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: vacker fisk

Förstår inte riktigt det här med att släppa tillbaka fisken.
Om jag ute i på jakt först skjuter och sen karvar ur kulan för att älgen ska springa tillbaka ut i skogen, Det här skyttet får ju då ske med luftgevär för att vara så mycket sport som möjligt. Då tror jag att polisen har lite synpunkter ang. min vapenlicens.
Calle
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: vacker fisk

Förstår inte riktigt det här med att släppa tillbaka fisken.
Om jag ute i på jakt först skjuter och sen karvar ur kulan för att älgen ska springa tillbaka ut i skogen, Det här skyttet får ju då ske med luftgevär för att vara så mycket sport som möjligt. Då tror jag att polisen har lite synpunkter ang. min vapenlicens.
Calle

Jooo men Calle ni jägare behöver en kvot annars skulle det inte finnas någon älg kvar.
Vi fritidsfiskare förstår detta från början.
Mvh
A
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: vacker fisk

:cool: Se det så här Calle, det är lite som "Bullimi" det här med att fånga och återsätta fisken.

Du kan ju äta något gott och "ulka" upp det , sen ner igen med alltihopa hur månger gånger du vill. :D
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: vacker fisk

Makterna vare lovade för att det fortfarande finns åtskilliga vatten här hemma i Jämtland som tål sådan beskattning att vi kan äta fisk någon gång per vecka!

Om det mot förmodan skulle gå dithän att jag inte får äta fångsten; den dagen kommer jag kanske att börja spela golf.

Här en bild på mig iförd mitt soligaste leende med dagens största (2,0 kg) den 24 aug i år.

aake
 

Bilagor

  • Den anonyme.jpg
    Den anonyme.jpg
    3,2 MB · Visningar: 2
F

F.d. 6238

Guest
Sv: vacker fisk

Ursäkta att jag bryter tråden MEN. Detta med Jakt får mig att tänka på att om det finns några Pistolskyttar i klubben???
Undras??? Kom!

Har nämligen tidigare ställt frågan om vi skulle träffas (Ja inte på de viset) och skjuta tillsammans med pistol eller revolver på något ställe??
Om Ni inte vill fortsätta att bryta tråden så skicka gärna ett mail till mig, / Kurt.

Nu åter till tråden. OHH vilken vacker Fisk, Aake!
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen