• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Våra reseberättelser och betraktelser i videoformat

GLIDARN

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
20187
Medlemskap
2022
En video från förra helgens husbilstrip till Rally Sweden. En mycket husbilsvänlig tillställning med flera platser specifikt för husbil längs sträckorna. En av favoriterna har blivit en plats längs sträckan Röjden på Norska sidan. Torsby Service Park nattade vi inte på, men det får det bli nästa år istället för startsträckan i Karlstad. Rekommenderas starkt!

 
J

Jesse

Guest
Såg väldigt trevligt utsjälv så har jag varit på gång till finska rallyt med alltid kommit nåt emellan men nån gång så,just nu befinner vi i ett 33gradigt Thailand med familjen och lovar det gör inte heller så ont
 

turbin

HBK Medlem
Inlägg
2.686
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
10155
Medlemskap
2025
Såg trevligt ut, och du är bra att filma och få till det!
Man blir sugen till nästa år.
Mvh
Matti
 

GLIDARN

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
20187
Medlemskap
2022
Såg väldigt trevligt utsjälv så har jag varit på gång till finska rallyt med alltid kommit nåt emellan men nån gång så,just nu befinner vi i ett 33gradigt Thailand med familjen och lovar det gör inte heller så ont

Nångång skall drömmen uppfyllas, även om de mest är till för att hållas liv i. Thailand låter gött!

Såg trevligt ut, och du är bra att filma och få till det! Man blir sugen till nästa år. Mvh Matti

Tack, det är lite det som är meningen, min hobby är att inspirera andra att hänga på nästa år!
 
Senast ändrad:

GLIDARN

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
20187
Medlemskap
2022
I helgen tog vi en utflykt till vattenfallet Skäktefallet eller Brudslöjan som det även kallas vid Halleberg, Vargön. Vi blev tagna av hur fint fallet var och gjorde oss en utelunch på plats. Kan verkligen rekommendera ett besök då vattenfallet måste vara ett av de mest spektakulära så långt söderut i landet. Platsen är lätt nåbar med husbil samt att man kan parkera eller till och med natta på platsen som har en lite grusplan där den korta prommenaden till fallet börjar. I närheten finns även badet Vid Nordkroken eller Gaddesanda på andra sidan Halleberg. Givetvis finns även vandringsleder och fiskesjöar uppe på bergen Halleberg och Hunneberg.
Håll till godo!
 
Senast ändrad:
J

Jesse

Guest
Riktigt nice nyligen hemkommen från Thailand och man uppskattar verkligen årstider här hemma visst filmar du med en go pro vill jag minnas , funderar på att köpa en är du nöjd,enkla inställningar?
Trevlig kväll
 

GLIDARN

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
20187
Medlemskap
2022
Riktigt nice nyligen hemkommen från Thailand och man uppskattar verkligen årstider här hemma visst filmar du med en go pro vill jag minnas , funderar på att köpa en är du nöjd,enkla inställningar?
Trevlig kväll

Tackar, önskar dig en trevlig kväll med! Yes, jag filmar med en Gopro Hero 7, Den bästa de gjort hittills. Har några äldre GoPro's och skillnaden är stor på resultatet. Mycket lätt och spontan att använda, samt tålig.
 

GLIDARN

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
20187
Medlemskap
2022
Klura på hur du vill dokumentera dina äventyr med den, det behövs lite tillbehör/hållare för att då ett bra system. Själv använder jag mest "Jaws, flex clamp" och "Chesty". Tycker även att "3-Way" och "Travel Kit" är vettiga. Köp rekommenderat minneskort samtidigt. Jag fick ett bra sådant på köpet när jag beställde kameran från GoPro's egna sida.
 
J

Jesse

Guest
Ok nåt som jag kommer skaffa är hjälm fäste då jag åker moped(du vet pojk drömmarna sitter kvar)ska titta närmare och känna och klämma bara jag får tiden till det är lite stökigt nu sen ringde husbilssäljaren vår hb har kommit vi ska hämta den till påsk ska bli riktigt spännande så det kommer bli en händelserik tid
 

GLIDARN

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
20187
Medlemskap
2022
Se till att ”GoPro'a” er hämtning och premiärtur, finns goda möjligheter att förmedla härliga känslor Grattis och lycka till!
 

GLIDARN

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
20187
Medlemskap
2022
I helgen tog vi en tur till Hornborgasjön, en tradition vi haft i familjen under många år. Älskar att möra upp tranorna som återkommer efter en lång vinter. Vi mötte upp vänner och hade trevligt. Givetvis passar vi på att göra utflykter till olika historiska platser runt sjön. Billingens ”solsida” har spår av andliga platser i olika form sedan bondestenålder genom bronsålder, järnålder, vikingatid och kristnandets inledning i Sverige. Olika platser dör eftertanke och förundran. Utställnningen om Kata vid Varnhems klosterkyrka är intressant, än mer intressant blir det om man i samma veva tar en tur till Amundtorps gravfält, vilket använts paralellt en tid med sin kult av äldre traditioner. Två vakra platser. Gudhem hoppade vi över liksom Ekornavallen denna gång även om dessa också är fina att besöka. Än finns tid att besöka Trandansen i år, passa på!
 

GLIDARN

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
20187
Medlemskap
2022
Ställplatstips efter förra helgens lilla tur till trakterna kring Jönköping. Vi kollade in Bauergården samt Kyrkekvarn. Kyrkekvarn ser jag som en liten pärla efter stoppet där. På Bauergården blev det ölprovning och lite gott på restaurangen samt en vandringstur på John Bauerleden som passerar i närheten. Ta gärna en titt för tips och info om platserna.
 

GLIDARN

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
20187
Medlemskap
2022
Ställplats och aktivitetstips, Ålebodarna, Landskrona. Fri parkering i 48h. Badstrand och Skåneleden intill. Örenäs Gånggrift ligger intill samt Örenäs slott. I Hamnen finns typ världens minsta hamnkrog, rökeri samt glasscafé.
 

GLIDARN

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
20187
Medlemskap
2022
En pärla till ställplatstips! Torstensvik vid Frillesås söder om Kungsbacka. 5 platser för enbart husbil, 100kr för 24h, ingen service annat än möjligtvis sopor och toa under badsäsong. Mysigt glasscafé intill (serverade fina räkmackor med), kajakuthyrning. Fina strövområden och badstränder. Det blir inte mycket bättre än så här, lämnade en frontplats på Bua för denna utan att tveka. Håll tillgodo husbilsklubbare!
 

GLIDARN

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
20187
Medlemskap
2022
Handbromsen dragen på Resö söder om Strömstad, väl där blev det enklare matlagning på stranden nedanför husbilen. Riktigt fin plats och det smakade
 

GLIDARN

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
20187
Medlemskap
2022
D47207AB-7E5A-4DB1-8714-330C7D701654.jpeg Tut tut och vink vink! Ingen video men vi har sedan i förmiddags landat i Mariestad på HBK årsmötesträff. Igår tog vi ett stopp på Kinnekulles stenbrott på vägen, vilket flera andra gjorde på vägen hit. Har träffat några kändisar redan bl.a. Jan & Jan, ett par drönarfantaster... Kanske vi ses innan vi ger oss vidare imorn?!
 

GLIDARN

FD HBK Medlem
Inlägg
167
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
20187
Medlemskap
2022
På årets semestertur så rundar vi södra Östersjön. Vi inledde med att ta färja från Trelleborg till Sassnitz för att kolla Prora, Binz och Stralsund vid Rügen för att sedan bekanta oss med Polen. Ingen av oss har tidigare semestrat i Polen eller Baltländerna, jag har endast varit på jobb i södra Polen tidigare. En mycket givande upplevelse, många av er har redan gjort resan och många har upptäckt Polen som en ny favorit. Även jag rekommenderar turen! Del 1 av vår tur.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
En bild säger mer än tusen ord och en film säger mer än tusen bilder!
Jag hade också hoppats på Polen i våras men solpaneler på hustaket kom emellan.
Nästa vår kanske? Jag skall försöka att följa ditt exempel med lite mer videoupptag.
 
Toppen