• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vår vinterplåtis

inger/bertil

FD HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
17635
Medlemskap
2022
20161012_120520.jpg

20161022_155750.jpg

20161101_095533.jpg

Hej
Met ett uppblåsbart liggunderlägg från Biltema och gardinstänger+ möbeltyg från IKEA samt en händig fru. Slipper vi kallraset mot bakdörrarna och nerkylning av hela bilen när vi öppnar sidodörren.
Hitentils har vi inte varit ute vid tempraturer under -15C. Men än så länge fungerar bilen bra. Dubbelgolvet i sitt/sovdelen gör underverk, lika varmt på golvet här som om det vore golv värme. Den överdimosionerade värmen på toa, gör att detta fungerar som torkskåp.
Bilen står på parkeringen ,med truman på alla dagar i veckan.
Alla skåp är ventilerade, därför har vi alltid full packning.
Avloppsrören är mycket väl isolerade+ öppen kran till gråvattentanken med en hink under så är gråvattenhanteringen löst.
Mvh
Bertil
 

Pensionär

HBK Medlem
Inlägg
282
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3142
Medlemskap
2024
Sv: Vår vinterplåtis

Hade själv en liknande tanke för bakdörrarna, tänkte klippa ner isolertäcket (till framrutan) då täcker det precis öppningen ovanför sängarna opp till överskåpet och fästa med ev tryckknappar.
Entrédörren har jag inte tänkt så mycket på, vi har använt en flecefilt som funkar ganska bra, men din lösning är snyggare!
 

Volker&Titti

FD HBK Medlem
Inlägg
266
Kommun
Finspång
HBK-Nr
5183
Medlemskap
2021
Sv: Vår vinterplåtis

Hej Bertil har du i förarhytten en dieselvärmare ? Jag har en då kanske man behöver ingen draperi eller hur??? Med vänlig hälsning, volker
 

inger/bertil

FD HBK Medlem
Inlägg
98
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
17635
Medlemskap
2022
Sv: Vår vinterplåtis

Hej Volker
Draperiet mot förarhytten fungerar som mörkläggningsgardin, vi har utblås från truman som värmer hytten. Som du ser så når gardinen inte ner till golvet.
Draperiet för sidodörren är i två stycken och om lott, till sommaren byter vi möbeltyget mot mygg gardin, funkar fint för hundarna som kan springa ut och in.
Ha det så gott
Bertil
 
Toppen