• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vår resa mot värmen, 2018-19

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Idag grävde vi djup i plånboken, och åkte betalvägar . Vi landade runt 16:00 på en camping (le Rupe), norr om Toulouse.

Himla skönt med varm dusch och uppkopplade på 230-volt.

Vi slapp nästan helt regn under färden, men Nu öser det ner igen.

Koordinaterna på ACSI stämmer inte, ska vara (43.6557561, 1.4156521)
 
F

F.d. 22252

Guest
Jag har haft mer tur med vädret, sol igår och sol till eftermiddagen idag sen lite moln men dock 15gr.
Ser lite ut som du är som åsnan mellan två hötappar ska jag svänga höger till Bilbao eller vänster mot barcelona?
Själv har jag stannat hos spätelze fritz, 10mil norr om Alicante ska äta där står några husbilar här men gott om plats och el.
 
F

F.d. 22252

Guest
Jag skulle inte åka över bergen i andorra man kan ju ha otur med vädret skiftar ju snabbt, finns en tunnel att köra under men hur som helst skjuter du bara upp höger eller vänster om du inte ska åka mindre vägar.
Bättre ta beslutet nu och få mindre problem och kolla väderrapporterna jag gillar egentligen spanien bäst. Fick råd från ett par beresta holländare idag de sa tvärtemot vad många här skriver, stanna i spanien till februari och åk in i portugal då.
 

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
FCF2EBF9-A911-4B48-A8C6-8D3B3B054FED.jpeg 5E339E63-2FF8-420A-BFEF-E1AE94565004.png Vi provade med en ställplats i Santa Per Pascador, men måste blivit något fel på koordinaterna... vi blev hänvisade av Fru Garmin att svänga upp på en smal grusväg som vi definitivt inte ville åka på (se bild).

Nåväl, vi skippade stället och knappade in Girona (bakom stängsel och plåtdörrar), inte en plats för er med stora husbilar.

Blev 34 mil idag, imorgon tänker vi passera Barcelona... sen vet vi inte riktigt. Vi får ta det på kvällens ”planeringsmöte”

Ps. Blev betalvägar idag oxå, reserverat belopp på betalkortet är över 400kr
Ds
 
Senast ändrad:
F

F.d. 22252

Guest
Pescador var annars ett bra ställe att stanna på, Jag har gjort mej av med min garmin som nyuppdaterad tog 4 tim. visade fel om och om igen som tur vad körde jag flera parallellt. Stäng av den och har inget annat använd maps i telefonen eller plattan.
Detta är bara böjan ni kommer bli lurade fler gånger....
Jag har bara kört betalvägar kostar ja men vad kostar det extra med dieseln plus att inte komma ner till värmen, man får räkna med ungefär samma kostnad för betalvägar som för dieseln, men man sliter ju inte så mycket på bilen och nerverna.
 
Toppen