• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vår resa mot värmen, 2018-19

Ulf & Marie

FD HBK Medlem
Inlägg
1.043
Kommun
Härryda
HBK-Nr
24973
Medlemskap
2022
Kan inte rekommendera Gränna ställplats denna tid på året. Kostar 120kr utanför bommen och kem-toa är ”avstängd”. Inte prisvärt . Lite längre ner på gatan finns P-plats som P-automaten är tagen ur bruk (gratis)

Konstigt, vi stod där för 3 veckor sedan, huset var öppet med toaletter och rum för diskning.
Elstolpar, gråvattentömning, toatömning och färskvatten. Tycker det var bra.
20378A6D-187F-461D-A001-2ACB979720B6.jpeg
 

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Då har vi kommit till Trier (In den Moselauen). Vi kollade först en ställplats i Riol (lite norr om Trier), men den var stängd (vilket givetvis vi kunnat kollat via nätet). Fru Garmin lurade ut oss på väg 555 o väg 565 och dess innan var det en del avstickare pga att vi väger över 3500kg. Vid en avstickare var vi (jag) slarvig och körde tokfel, det resulterade i att vi hux flux var på väg norr ut igen . Då ska det tilläggas att vi två ggr i år varit i dåde Ahr o Mosel.... så vi skulle nog kunna lite bättre. Det har under dagen regnat en hel del, trafikolyckor och diverse köer, så total tid från Greven och hit var ca: 7,5 timme!, fast då har vi tankat och ätit sen lunch samt rastat hundar.

I morgon drar vi vidare på ”jakten efter bengtic”......
 
F

F.d. 22252

Guest
Verkar som du tappar mark.....
Men vädret har inte varit något vidare men idag perfekt reseväder ner till Avignon, sol och 13grader när jag kom fram, blir till att duscha ikväll eftersom allt finns här, brukar ju fixa det i husbilen men kan lika gärna använda det jag betalt för.
Känner att det ska bli skönt att komma in i spanien, Dupontarna är ju lite speciella, igår försökte en fylla vatten men jag påpekade att jetongväxlaren var ur funktion han gav sej på alla knapparna hade slangen kopplad en bra stund luktade ganska mycket alkohol klart påverkad hade väl börjat tutat innan allt var klart, så han körde iväg. Hamnade bakom en lastbil som vandrade mellan filerna och idag blåste det inte....-körde om för att slippa eventuella problem.
 

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Idag kom vi inte iväg förrän 10:15, dessutom ”gnällde” vår Golden Retriver under resan, så vi fick stanna två ggr. (vi trodde ha ville göra ”nr 2”)A2764E87-6F24-4211-8893-43F277864177.png

Efter mycket märkliga vägar, smala och slingrandes genom div. små byar så hamnade vi på en ställplats vid en väg i byn Langon, efter ett misslyckat försök i grannbyn Mennetou-sur-Cher.

I Mennetou-sur-Cher så bygger man om och att fylla färskvatten fungerar inte samt den gamla platsen är flyttad 50m.

Franska landsbygden är ”intressant”, om än i kraftigt förfall.

Vi har åkt igenom en del vägspärrar av de Gula västarna, men de har inte gett oss några problem.
 
F

F.d. 22252

Guest
Du är nog nere i Portugal före mej ska ta det lugnt när jag kommer nedåt solkusten, närmaste och bästa vägen till portugal är nog bilbao , Burgos ner till sevilla finns en bra camping i Hervas. Enligt min mening är det bäst att avverka spanska höglandet när det är bra väder och så fort som möjligt eftersom jag är lite orolig för vädret där vilket gjorde att jag kör på den här sidan.
 
Toppen