• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vår första husbil

G

go-johansson

Guest
Hej vi är en ung barn familj som har köpt vår första husbil än pilote 746 gj. Någon annan som kör en pilote husbil är ni nöjda? Vi längtar till påsk när vi får hämta den och åka vår första tur med den. Vi har aldrig campat tidigare så det här blir ett spännande äventyr.
 

Bettan o Einar

HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
7470
Medlemskap
2025
Kan bara hålla med om att ni säkert har mycket trevligt att se fram emot.
Vad gäller Pilote så är vi inne på 4:e säsongen med vår helintegrerade Pilote och är fortfarande nöjda.
Hade en halvintegrerad Adria tidigare och var nöjda med den också.
Provar just nu att vintercampa, vilket vi aldrig gjort tidigare.
 
G

go-johansson

Guest
Vi funderar också på att vintercampa vi tänkte åka upp till fjällen i påsk och åka skidor. Finns det någon bra camping i fjällen nära skidbacken ?
 
G

go-johansson

Guest
Vi hade tänkt 1 vecka Sälen känns som man behöver stå på en camping för att ha tillgång till el till husbilen. Det lär ju gå åt en hel del gasol om man bara står på en Ställplats eller parkering.
 

Andy.T

FD HBK Medlem
Inlägg
124
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
19547
Medlemskap
2023
Hej kul att ni vågar trotts att ni är yngre.
Kläppen har också camping som jag tror är ok, kommer från Sälen så jag har aldrig campat där om man inte räknar morsan och farsans gårdsplan när man är där och hälsar på.

Blir mycket roligt med husbil vill jag lova.
Vi brukar dra till typ Malmköping, Mariefred, Trosa mm på helgerna när det är fint väder bor i Huddinge. Ibland blir vi flera bilar med barn i alla åldrar och ibland kör vi själva. Gemenskap och några pilsner så är allt som det ska.

Lycka till
//Andreas
 
G

go-johansson

Guest
Ska kolla upp kläppen och deras camping. Våra barn ser fram emot att åka husbil och träffa massa nya kompis dom är 5 och 8 år gamla. Ska bli spännande att åka runt i Sverige och kanske ut i Europa en vacker dag och se massa sevärdigheter
 
Toppen