• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Värmerekord????

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Värmerekord????

Siste uke laveste på natter +15 og varmeste på dagen 40 :twitcy: har ikke hatt tid til gressklipper denne uken, men klippet en laneway for 2 uker siden.
IMG_20171211_134425.jpg
og ja det var nødvendig, Ferris Zeroturn plenklipperen hadde litt å tygge i
IMG_20171211_134430.jpg
Gjerdene er 150 cm høye - minst!

Nå på juleaftens formiddag kl 9 er det +30 ute.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Värmerekord????

Vi skippar 7°C värmeböljan i Göteborg i år och nöjer oss med något annat som står till buds...

Lite blåsigt kanske, men det svalkar i alla fall, he, he...
Visa bilaga 132151

Hmm.. vi bor cirka 2 max 3 km från varandra, men enligt min YR så har vi sol, men max 15 grader i skuggan imorgon.

Vilken norsk app använder du. ....... en sån vill vi också ha! :):)

God Jul Marianne och Ranko.

TommyD
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Värmerekord????

YR har detaljmeldinger for rutenett på under 1 km i Norden, men jeg mener det er 4 km i resten av verden. Oppdateringer hver 6 timer utenfor Norden, og hver time i Norden.

Så med steder i forskjellige ruter og før mot etter en oppdatering kan gi store forskjeller.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Värmerekord????

Hmm.. vi bor cirka 2 max 3 km från varandra, men enligt min YR så har vi sol, men max 15 grader i skuggan imorgon.

Vilken norsk app använder du. ....... en sån vill vi också ha! :):)

God Jul Marianne och Ranko.

TommyD

Nej nu kan man inte ens lita på norska YR, det är inte alls 15 grader, det är just nu 17 grader varmt i skuggan.

Tog en härlig tur runt Altea med vespan, det var varmt och skönt i solen.

Undrar bara vad tomten tycker som sitter där på torget påpälsad, samma kläder som vid avresan från Rovaniemi. Påstår i alla fall finländarna, att han kommer ifrån, i Mora har man annan uppfattning och för spanjorerna är Papa Noel bara ett modernt, märkligt påfund. :)

IMG_20171224_122544_resized_20171224_010419258.jpg

God Jul

TommyD
 

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Sv: Värmerekord????

God afton i tråden ! Idag for vi ut i skogen med två av våra sex barnbarn då dom tyckte att vi skulle ut och grilla korv och pinnbröd, sagt & gjort en trevlig stund med grilleld i skogen, men döm om vår förvåning då vi sprang på världens "Trattkantarellställe" på julafton, kan man tänka månntro om det är klimatförändringar gott var det i alla fall med svampomelett

God Jul alla var Ni än befinner Er hälsar
Hasse & Ingegerd
 

karlake

FD HBK Medlem
Inlägg
64
Kommun
Luleå
HBK-Nr
20862
Medlemskap
2022
Sv: Värmerekord????

Luleå - Julafton -22 gr, Juldagen börjar med samma temperatur. Inget värmerekord i sikte ... :), men vi hade faktiskt + 6 grader för nån vecka sedan.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Värmerekord????

2EC28383-8784-415A-A096-1C296DBBD8E9.jpeg

Marianne och Rankos app är det nog inget fel på, skulle vara 29 grader och när jag just kollade vår termometer utanför köksfönstret, vad ser jag..... jo 29 grader!

Ok, solen ligger på, men vilken värme på juldagen.

God fortsättning alla HBK’are, var ni än befinner er.

TommyD
 
Toppen