• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

värmefläkt

F

F.d. 51386

Guest
Sv: värmefläkt

Ecomat 2000 är det som gäller, dyr men fungerar som den ska och är knäpptyst. Provat några av de andra rekommenderade värmarna här i tråden och dessa kommer inte ens i närheten av ecomat. Ytterligare plus är att den håller jämn värme hela tiden, inte diffar 5 grader upp och ned som de billigare varianterna gör.
 
F

F.d. 50124

Guest
Sv: värmefläkt

Vill ha tips på tystgående värmefläkt kupevärmare Valle

Har letat länge efter en tyst fläkt. Köp och lämnat tillbacka flera st. P.g.a låter mycket. Var inne på netonnet här om dagen och köpte en för 150kr. Fläkten är jätte tyst. Man kan lätt sova i husbilen och inte bli störd. Det som jag saknar på denna fläkt är termostat. Men det har jag löst nu. Finns på conrad många olika rumstermostater och välja mellan.

TecLime Tfh-1200 - Kompakt värmefläkt på 1200W

Trodde inte fläkten var bra p.g.a lågt pris men där hadde jag fel
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: värmefläkt

Jag skulle vilja hitta en värmefläkt som bara ger lite stödvärme på 300/600 watt. Gärna med timer och termostat. Men det verkar svårt att finna.

Det lägsta jag har tittat är på Jula 600/1200 Watt
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: värmefläkt

Jag skulle vilja hitta en värmefläkt som bara ger lite stödvärme på 300/600 watt. Gärna med timer och termostat. Men det verkar svårt att finna.

Det lägsta jag har tittat är på Jula 600/1200 Watt

Hej Valle

Jag har en sådan härByggfläkt 2000*W

Väldigt tyst & fungerar bra. Sedan att den är billig är ju ett plus.

Bennie

Egentligen kan det väl inte spela någon roll om du köper en med högre effekt (typ den du kan läsa om lite högre upp här) så länge den har termostat & ställbar temperatur. Effektförbrukningen blir ju den samma. Fläkten har 3 lägen 1000/2000w & enbart fläkt. Sedan är det ju upp till dej vilken temp du ställer med termostatvredet.

Bennie
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: värmefläkt

Jag skulle vilja hitta en värmefläkt som bara ger lite stödvärme på 300/600 watt. Gärna med timer och termostat. Men det verkar svårt att finna.

Det lägsta jag har tittat är på Jula 600/1200 Watt

Jag har också letat efter en "svag" o storleksmässigt liten värmefläkt. Hittade Julas lilla kupévärmare på 600/1200W. Hade kostat 199kr men såldes nu för endast 99kr så jag köpte på mig ett par stycken. Den både värmde och blåste på bra på 600W. Låter lite som de flesta kupévärmare, men mig stör det inte. Ett fynd för det priset.
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: värmefläkt

Jag skulle vilja hitta en värmefläkt som bara ger lite stödvärme på 300/600 watt. Gärna med timer och termostat. Men det verkar svårt att finna.

Det lägsta jag har tittat är på Jula 600/1200 Watt

Ecomat 2000 har tre lägen 2,4,0 6 Amp bra termostat men ingen timer den bästa som är gjord för husbil/vagn.

ECOMAT 2000 - swiss made

Leif
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: värmefläkt

Eftersom jag aldrig står på landström vill jag har något som kan ge värmetillskott någon timme på morgonen före man vaknar. 30 Amp kan jag slösa för den lyxen, dom kommer ju tillbaka under dagen via solcellerna.:) Större än 300 Watt på 220 volt belastar invertern så att bodelsbatterierna går för hårt. Jag har iofs Efoy oxå som kan sträcka till vid behov.

Här har jag hittat en med timer på Jula. Det handlar ju bara om lite komfort i gränslandet mellan Truma och icke Truma.


619243.jpg


Värmefläkt 12*V
 
Toppen