• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vägpirater

Postis

HBK in Memoriam
Inlägg
910
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3
Nu har det hänt igen Fem tyska husbilar fick besök av vägpirater på en rastplats utanför Stenungsund "Spekeröd" natten till söndagen. Tyskarna blev bestulna på kontanter, gps-utrustning och andra föremål. Trots att det fanns övervakningskameror på rastplatsen avskräcktes inte tjuvarna.
Nä nu har de "skitit i det blå skåpet" Utöver den där klumpen som vi storfiskare slår 15 kilosgäddorna med har jag monterat rörelsesensorer på båda sidor vid dörrarna, som väcker mig om någon går närmare än 1,5 meter se bild:
sensorer.jpg

Sen om de är ytterligare påstridiga så lämnar jag plånboken frivilligt med dessa fejkade pengar 2 500:- som i hastigheten lurar ögat men är långt ifrån förfalskning, halva sedlarnas nederkanter är blanka men det syns inte vid första titten i plånboken och kontokort samt bensinkort allt fejkat med andra nummer, tex. körkortet med Frankenstein som chafför och utfärdat 1894. Kanske skall man skicka med en "Hongkong Rolex" så de får mer att glädjas över, men sen det är nog bäst att åka innan de räknar pengarna samt läser på körkortet och namnen på bensinkorten det är inte smickrande för dem. Campingkortet gäller i Albanien, Afganistan, Bulgarien mm, se flaggorna
Luringen.jpg
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Vägpirater

Tråkigt med det,men har man inga avskräckande straff så blir det sånt tyvärr.
 
F

F.d. 7997

Guest
Sv: Vägpirater

Hej Postis !

Jag tror faktiskt tjuvarna är smartare än du vill förespråka, tror verkligen inte dom går på dina leksaksatiraljer
vänligen
Stig
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Vägpirater

men finns det verkligen smarta vägpirater..?

är dom inte egentligen helt IQ-befriade, som riskerar att hamna i fikan
eller dom kanske släpps "efter förhör" de stackarna

ds
 
F

F.d. 7997

Guest
Sv: Vägpirater

Hej hundvakten 1

Det finns väl smarta tjuvar, kolla Ullaredsrånet, dom har ju inte fått tag på dom ännu, ja smartheten finns nog, men den används på fel sätt, för många tjuvar, ficktjuvar m.m.
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Vägpirater

postis,

kan man inte koppla in högspänning på handtagen så att de svimmar av..... eller ännu bättre nån form av minigiljotin som klipper av nåt finger eller två.

man blir förbannad på detta patrask som får härja fritt

ds
 
F

F.d. 2025

Guest
Sv: Vägpirater

Tyvärr får man inte framkalla fara på något sätt och då riskerar man att åka dit själv.
Rörelsesensorer inte fel, utveckla detta vidare.
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Vägpirater

För egen del litar jag på att hunden varnar, han skäller om en gråsparv går på taket på husbilen.
Vad jag har förstått så öppnar bovarna en framdörr, företrädesvis den på passagerarsidan (enl uppgift). Först har dom kanske skurit ut den 3-kantiga gummi-infattade glasrutan som finns på bl.a Fiat.
Alla bilar har ju dörrkontakter som jordar lampan i förarhytten så den tänds när dörren öppnas.
Min idé:
På samma kabel som jordar lampan kan man ansluta en sirén eller vad som helst som levererar oväsen, ett oljud i alla fall så att husbilsfolket vaknar och förhoppningsvis så blir tjyvarna skrämda också. Man kan ha en sirén både inne i hytten och en ute i grillen. Extra finess som jag inte teror behövs är ett tidrelä håller kvar effekten en bestämd tid även om man slår igen dörren.
En brytare på kabeln så man kan öppna dörrarna själv utan oljud och uppgradering av säkringen.
Billigt och kanske bra?
:confused:
 
F

F.d. 2025

Guest
Sv: Vägpirater

Exakt skulle vara bra om vi kunde få mer info om detta.
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.270
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Vägpirater

Hundvakten
Jag var till Volvo i veckan och köpte lite saker. Såg att dom erbjöd flugdödare modell tennisrack. Köpte ett och kom hem och stoppade i batterier.
Eftersom jag jobbar i elbranchen och gillar spänning så kunde jag inte låta bli att prova.

På med fingrarna och se vad hände då:wub: :wub: :wub:


:twitcy: :twitcy: Vilken jävla smäll:twitcy: :twitcy:

Klura på det, den kanske kan monteras på husbilen:wink:

OBS! priset var endast 49kr
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Vägpirater

-
 
Senast redigerad av en moderator:

schmid

HBK Medlem
Inlägg
1.902
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024
Re: Sv: Vägpirater

Hej!

Jag hörde idag när vi satt och dikuterade inbrott i husbilar att dom skär upp gummit på den lilla sidorutan vid dörren och skickar in ett barn genom den för att stjäla.
Finns det nån sanning i detta .....nån som har hört nåt?
Detta skulle gälla nere i Europa!
I så fall är det ju bara rörelselarm som gäller....eller.
Har köpt vantskruvar med karbinhakar till mina framdörrar idag som skall på plats i helgen, går inte att öppna dom utifrån i alla fall!

Hälsar
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Vägpirater

Nu tror jag att "Krösa-Maja" har hittat hit.:wink:
Den ena hemska historien efter den andra.
Hoppas dom inte har "Tyfis" och är blåa i ansiktet.
:twitcy::twitcy::twitcy:
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Vägpirater

Är det nån som känner till var man köper pepparspray ?

O gärna även elpistolerna som jänkarna använder i COPS.

ds
 
F

F.d. 24280

Guest
Sv: Vägpirater

Du får inte ha pepparsppray och inte heller några elpistoler,kan bli väldigt dyrt,men vilka historier man får höra..skicka barn in genom sidoruta...ha ha ha
 
Toppen