• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Väghjälp Plus

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
I postlådan i dag låg ett erbjudande från SBM om att teckna en Assistans-Försäkring som heter Väghjälp Plus.
Hade först tänkt slänga brevet men så tog jag en pislner och började läsa. När jag läst klart och pilsnern var slut var jag beredd att sätta mig vid datorn för att betala de 325:-/år det kostar. Gäller i Sverige och alla gröna kortet länder och för övrigt enligt texten helt suverän. Jag besinnande mig och tänker därför ställa frågan om någon i Hbk har tecknat en sådan försäkring?? och hur är den??
//Tommy :)
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Väghjälp Plus

I postlådan i dag låg ett erbjudande från SBM om att teckna en Assistans-Försäkring som heter Väghjälp Plus.
Hade först tänkt slänga brevet men så tog jag en pislner och började läsa. När jag läst klart och pilsnern var slut var jag beredd att sätta mig vid datorn för att betala de 325:-/år det kostar. Gäller i Sverige och alla gröna kortet länder och för övrigt enligt texten helt suverän. Jag besinnande mig och tänker därför ställa frågan om någon i Hbk har tecknat en sådan försäkring?? och hur är den??
//Tommy :)

Tja! Folksam som HBK har samarbete med har jag använt assistansen två gånger. 1 ggr i Frankrike 1 ggr i Spanien. Inga problem kommer inom en timme och ingen självrisk. Folksam stod för taxi + hyrbil i ena fallet och taxi + 1000kr i ersättning för utlägg i andra fallet.

Nöjd
 

Skabo

HBK Medlem
Inlägg
133
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
11682
Medlemskap
2024
Sv: Väghjälp Plus

Fick liknande för c:a 1 månad sedan men efter att läst om allmänna undantag på baksidan (punkt 5.) så såg jag att det inte gällde husbilar. :twitcy:
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Väghjälp Plus

Fick liknande för c:a 1 månad sedan men efter att läst om allmänna undantag på baksidan (punkt 5.) så såg jag att det inte gällde husbilar. :twitcy:


Jo, det är bara husbilar i yrkesmässig trafik den inte gäller. Vad säger du nu.
Nu börjar det bli intressant eller hur????
//Tommy
 

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Inlägg
1.956
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025
Sv: Väghjälp Plus

Tja! Folksam som HBK har samarbete med har jag använt assistansen två gånger. 1 ggr i Frankrike 1 ggr i Spanien. Inga problem kommer inom en timme och ingen självrisk. Folksam stod för taxi + hyrbil i ena fallet och taxi + 1000kr i ersättning för utlägg i andra fallet.

Nöjd
Försäkrar Folksam bilar över 3500 kg? Har vår försäkrad i Trygg Hansa via Caravan Club men tror inte detta är det billigast alternativet.
//Tommy
 

Scaniaboy

HBK Medlem
Inlägg
543
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
11284
Medlemskap
2025
Sv: Väghjälp Plus

Fick också ett erbjudande i postlådan i veckan. Gällde vår personbil och inte husbilen.
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Väghjälp Plus

Hej jag FALCK camper-Assist! den har jag haft några år nu och har inte behöft använda den så jag vet inte vad den går för, men enligt reklamen så täcker den allt som kan uppstå, den är helt utan självrisk, (juristhjälp inkluderat) 615 kr året eller 1,68 per dag, jag var betängt på att slopa den i år men vågade inte säga upp den man vet aldrig vad som händer, så den är betald nu det käns bra.
 

Ingrid & Thomas

HBK Medlem
Inlägg
397
Kommun
Borås
HBK-Nr
4340
Medlemskap
2024
Sv: Väghjälp Plus

I postlådan i dag låg ett erbjudande från SBM om att teckna en Assistans-Försäkring som heter Väghjälp Plus.
Hade först tänkt slänga brevet men så tog jag en pislner och började läsa. När jag läst klart och pilsnern var slut var jag beredd att sätta mig vid datorn för att betala de 325:-/år det kostar. Gäller i Sverige och alla gröna kortet länder och för övrigt enligt texten helt suverän. Jag besinnande mig och tänker därför ställa frågan om någon i Hbk har tecknat en sådan försäkring?? och hur är den??
//Tommy :)

Hej.
Som jag skrev i en annan tråd (vägassistans inlägg 9), så gäller den försäkringen inte husbilar. Kolla det finstilta på baksidan av försäkringsbeskedet.
Mvh/Thomas Eriksson

Tillagt: Såg nu att du redan fått ett liknande svar./DS
 
Senast ändrad:

Willy

FD HBK Medlem
Inlägg
106
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
164
Medlemskap
2023

Stellanova

FD HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
11488
Medlemskap
2023
Sv: Väghjälp Plus

:confused::mad:Har oxå fått erbjudande om att teckna SBM Väghjälp, totalt 2 st, ett som gällde för 3 månader och ett som gällde 1år, båda erbjudande gällde reg.nr som var vår husbil, döm om min förvåning då jag vid samtal med SBM får besked om att erbjudandet enbart gällde för personbil och absolut inte husbil ?
Skulle jag teckna ett avtal för husbil gick det inte att göra det via hemsidan utan måste göras via ett telefonsamtal och priset var ett helt annat än det som vi fick erbjudandet för, det aktuella priset finns ej på hemsidan?Tycker knappast att man fått ngt större förtroende för detta företag
 

Skabo

HBK Medlem
Inlägg
133
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
11682
Medlemskap
2024
Sv: Väghjälp Plus

:confused::mad:Har oxå fått erbjudande om att teckna SBM Väghjälp, totalt 2 st, ett som gällde för 3 månader och ett som gällde 1år, båda erbjudande gällde reg.nr som var vår husbil, döm om min förvåning då jag vid samtal med SBM får besked om att erbjudandet enbart gällde för personbil och absolut inte husbil ?
Skulle jag teckna ett avtal för husbil gick det inte att göra det via hemsidan utan måste göras via ett telefonsamtal och priset var ett helt annat än det som vi fick erbjudandet för, det aktuella priset finns ej på hemsidan?Tycker knappast att man fått ngt större förtroende för detta företag

SBM har en försäkring "Väghjälp för Husbil" och som medlem i Husbilsklubben så har vi rabatt, se www.sbmfordon.se/husbilsklubben
 
Toppen