• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vägassistans

naffats

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Östersund
HBK-Nr
3314
Medlemskap
2024
Hej husbilsvänner!
Fick för en vecka sedan ett erbjudande om en Vägassistans Husbil från ett bolag som kallar sig "AssistansBolaget".
Eftersom jag redan har en sådan försäkring hos Falck så jämförde jag omfattningen. Till min stora förvåning så var omfattningen i stort sett lika, men försäkringen var kopplad till mig som person till en lägre årspremie hos AssistansBolaget. Då blev jag misstänksam.
Kollade upp det finstilta bolagets villkor.

Där står det citat:
2. Fordonet
Assistansbolagets väghjälpsabonnemang gäller för Abonnent som framför personbilsregistrerade fordon med en totalvikt om högst 3,5 ton i originalutförande. Fordonet som framförs får vara som högst 25 år räknat från det datum fordonet togs i trafik för första gången. Fordonet måste som lägst ha en halvförsäkring.

Ha en skön sommar.

Naffats
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Vägassistans

Fick själv ett sådant brev, tyckte det såg väldigt bra ut, ända till jag läste det finstilta och insåg att det inte gällde för någonting. Rent bondfångeri.
:wub:
 
Toppen