• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vägassistans

F

F.d. 25226

Guest
Sv: Vägassistans

Länsförsäkringar har som de flesta bolag bärgning i försäkringen. Det kan inte jämföras med en riktig assistansförsäkring. En sådan tar hand om nästan allt du kan råka ut för.
Tecknade nyligen ny husbilsförs. på Länsförsäkringar och det påstods att det ingick assistans, men när jag påvisade skillnaden backade säljaren.
För mig är det Falck assistans som gäller efter lång erfarenhet med transportfordon både lätta och tunga.
Falk assistans för normal husbil kostar om jag minns rätt kr 590:-
Ha en bra sommar!
 

tombyske

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
2727
Medlemskap
2024
Sv: Vägassistans

Påminner om uppmärksamhet, det finns klausuler ang. bilens totalvikt, när man tittar på assistans försäkringar! Hoppas ingen behöver utnyttja assistanshjälpen! Trevlig sommar!
:mcride://2727 tombyske
 
Senast ändrad:

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Vägassistans

Varför ha assistans ,bärgning ingår i vanlig försäkring , visserligen självrisk 1500, men ja har haft husbil i 13år använt bärgning 2GGr = 3000 kr assistans kostar idag på falks 595 kr/ år för hb , ta det GGR 13 ,nästan 8000 visst man kan få bränsle stopp ,men det anser ja vara rent SLARV,annar är det bärgning som gäller,hälsningar Lasse
-
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Vägassistans

Får man bärgnings hjälp snabbare om man har någon form av assistanförsäkring?
Tommy R
 

hjonzon

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
3240
Medlemskap
2024
Sv: Vägassistans

Hej ! tecknade på helförsäkringen igår på caravanclubs försäkringen frågade då vad vägassistansen skulle kosta som tilllägg , priset blir 319kr/året total summa för hela bilen
blev 5649kr...H-bilen är en dethleffs edition white 2011....
Ha det gott Håkan
 

Kristina & Janne

HBK Medlem
Inlägg
791
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2024
Sv: Vägassistans

Det är dags för min del att välja om jag ska fortsätta att ha någon form av assistansförsäkring nu då min Fiats Camper Assistance går ut.

Jag kollade på en förlängning av Fiats Camper Assistance. Förlängd assistans :: Tjänster :: Fiat Ducato Husbil
Där står det lite grann på svenska om försäkringen. Men det står även att den bara kan tecknas i vissa länder och Sverige är inte medräknat.
Kollar man i pdf:en om vilkor etc så står det en hel del som t.ex. relaterar till England som hemland, och avstånd inom landet.

Kan man förlänga Camper Assistance i Sverige?
Det kostar 99 Euro för ett år.


Mitt försäkringsbolag Trygg-Hansa hade inte någon assistansförsäkring på sin hemsida.



Falck:s försäkring (Bilbärgning, vägassistans, bogsering, starthjälp, lÃ¥sservice, punktering, motorstopp - Falck) kostar 596Kr för ett år. Jag funderar starkt på denna om ingen kan övertyga mig om något annar.
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Vägassistans

Har du inget försäkringsbolag som kan tillhandahålla en rabatterad assistans i försäkringen, är nog Falck bästa alternativet.
 
T

Teddi

Guest
Sv: Vägassistans

ja har gått igenom dom flesta försäkringsbolag,,bara inför påställningen av bilen,,de slutade med tre byte på bara en vecka,,en massa strul,,
men till sist blev de folksam,,där ingår assistans,,plus 185dagar utomlands,,ock då har de ingen betydelse om man flyger..husbil--eller går ner till alicante :),,vi har nu varenda försäkring på folksam,
ock ja har ett individuellt pris förutom hbks rabatt,,tack för ett jättebra avtal,,ett tips,,samla allt på ett ställe,,detta e de senaste från dom flesta bolag,,teddi,,
 
Toppen