• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vägassistans för äldre bilar

husbilar

FD HBK Medlem
Inlägg
924
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021
Sv: Vägassistans för äldre bilar

Assistansbolaget för fordon upp till 25 år gammalt, enligt erbjudande häromdagen.
Vem vet något mer om Assistansbolaget? Det kanske ägs av något annat bolag?
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Vägassistans för äldre bilar

Fick precis ett erbjudande från dom & läst villkoren. http://assistansbolaget.nu/wp-content/uploads/2015/04/Särskilda-villkor-Husbil-15-Plus.pdf

Jag vet inte hur dom har tänkt men assistansen gäller inte för lätta lastbilar. De flesta äldre husbilar baserade på ev.vis FIAT Ducato registrerades på den tiden som lätta lastbilar. Husbil 15 + lär dom inte få många att ta. Det gäller att läsa villkoren för om man tar denna assistansförsäkring & har en HB som är lastbilsregistrerad så har man betalt 420:- för ingenting. Likaså var ersatt kostnad för hyrbil, hotell, resor & hämtning av HB efter reparation i snålaste laget.

Bennie
 

Sander

HBK Medlem
Inlägg
800
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
5894
Medlemskap
2024
Sv: Vägassistans för äldre bilar

Och max 3,5 ton.

/M

Ja, fick också ett erbjudande på mitt regnummer som tillhör en bil på 5200kg. Om jag enbart läser postutskicket så framgår det ej att maxvikten är 3500kg.
Även halvförsäkring krävs, vilket innebär att man betalar 420 för att försäkra självrisken i räddningsförsäkringen.

Quote
2. Fordonet
Assistansbolagets väghjälpsabonnemang gäller för Abonnent som framför
personbilsregistrerade fordon med en totalvikt om högst 3,5 ton i originalutförande.
Fordonet som framförs får vara som högst 25 år räknat från det datum fordonet togs i
trafik för första gången. Fordonet måste som lägst ha en halvförsäkring.
Unquote
 
F

F.d. 53166

Guest
Sv: Vägassistans för äldre bilar

Tror att det går att teckna via Motormännen. Jag gjorde service på min gamla husbil (98) hos en akt. Fiat verkstad och fick ett års assistans försäkring.
 

frulli

FD HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Österåker
HBK-Nr
3192
Medlemskap
2022
Sv: Vägassistans för äldre bilar

Assistansbolaget för fordon upp till 25 år gammalt, enligt erbjudande häromdagen.
Vem vet något mer om Assistansbolaget? Det kanske ägs av något annat bolag?

Bolaget är registrerat under 2014.
Det finns därför ingen historik eller ekonomisk information att tillgå.
Om bolagets ekonomiska muskler vet vi därför intet.
Viktigt att veta när man tecknar en försäkring tycker jag.
 
Toppen