• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vädret just nu i vårt långa land.

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Vädret just nu i vårt långa land.

Längst ner i Skånes sydvästra hörn - Höstväder.
Blåst och ösregn på tvären, runt 13-14° hela dán.
Sitter o samlar mig inför att lämna brasvärmen o tampas med vädrets makter.
Hunden vill ut på kvällsrundan.
 

Bilagor

  • hunddrar.gif
    hunddrar.gif
    5,2 KB · Visningar: 542
F

F.d. 53173

Guest
Sv: Vädret just nu i vårt långa land.

Äntligen!!! nu snöar det i Östersund och är vindstilla mysigt 1:advent väder. Ni som ska norrut med husbil eller personbil tare´lugnt det är halt!! :snowman-1-icon:
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Vädret just nu i vårt långa land.

Skåne, 10 grader varmt, regn och blåst - till kvällen storm och elavbrott. Nu äntligen kan vi kanske få användning av elverket som vi köpte för tre år sedan.
 

alinkan

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
4865
Medlemskap
2021
Sv: Vädret just nu i vårt långa land.

Äntligen!!! nu snöar det i Östersund och är vindstilla mysigt 1:advent väder. Ni som ska norrut med husbil eller personbil tare´lugnt det är halt!! :snowman-1-icon:
Va bra då blir det skidskytte när vi kommer till er. Vi var lite oroliga att det inte skulle bli snö till premiären. är i Stockholm på Tantolunden och åker sakta mot norr i morron.
Vi har bokat på Östersunds stugor o camping från tisdag till söndag.:):):)
"linkan"
solen och vindarnas ö
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Vädret just nu i vårt långa land.

Här i södra Småland får jag nog tanka motorsågen om jag ska komma hem från min nattliga runda. SUCK! :mad:
Men det kunde varit värre! Det är ju lååååångt ifrån Gudrun! :D
 
F

F.d. 53173

Guest
Sv: Vädret just nu i vårt långa land.

Va bra då blir det skidskytte när vi kommer till er. Vi var lite oroliga att det inte skulle bli snö till premiären. är i Stockholm på Tantolunden och åker sakta mot norr i morron.
Vi har bokat på Östersunds stugor o camping från tisdag till söndag.:):):)
"linkan"
solen och vindarnas ö
Välkomna upp till Jämtland lovar inte att snön ligger kvar. Kör försiktigt uppåt!
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Vädret just nu i vårt långa land.

Hej där !!där i Svartvik brukar vi stå oxså, tar en köprunda på Birsta köpcentrum (norr om Sundsvall) allt i mellanåt när arbetet sätter hinder för längre resor , men vi bor ju nära, 8mil från Huddik ,men nu håller man sig hemma ,båst o blötsnö 0 gradigtdå vill man inte vara på vägen, Hälsningar lars o(margareta)
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Vädret just nu i vårt långa land.

Det har ju inte börjat ännu ...

Det är inte medelvinden som stör mig utan vad vindstötarna i byarna kan ställa till med....
Har förbättrat säkringen av vårt Wirehus en aning - hoppas det räcker.

Har också monterat presenning som tak över vedförrådet - hoppas det håller oxå, fast inte lika kritiskt om det skulle paja.
 
F

F.d. 924

Guest
Sv: Vädret just nu i vårt långa land.

Ja ....här är det riktigt tufft nu, husbilstäcket avtaget, regnet öser ner och vindarna är inte att leka med.:eek::eek::eek:.
Våra tankar går till "Gudrun" strömavbrott i 4 dygn men då bodde vi i hus med 3 kakelugnar och vedspis :applaus::applaus:och hade vatten.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Vädret just nu i vårt långa land.

Nu börjar det ta i. Ska bli byar i 5 timmar nu. Satte in den här i fjol. Håller värmen i 30 timmar efter sista ved-inlägget.
 

Bilagor

  • spis.JPG
    spis.JPG
    139 KB · Visningar: 3

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Vädret just nu i vårt långa land.

Börjar blåsa nu här i Svedvi. Har kört igång och eldat om det blir strömavbrott här på landet.
 

Bilagor

  • DSC_0071.JPG
    DSC_0071.JPG
    681,1 KB · Visningar: 0
H

hianders

Guest
Sv: Vädret just nu i vårt långa land.

NU (för en liten stund sedan) har vi i Sala fått höstens första snö som visserligen inte kommer att ligga kvar men det blir ljust och fint ute!! Får se vad morgondagen bär med sig för väder när vi åker tillbaka till Korskrogen (3 mil härifrån).

Håller tummarna för er i södra och västra Sverige att ni inte drabbas alltför hårt!

fru hianders/Inger
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Vädret just nu i vårt långa land.

Gråmulet hade väl gått an - kom just in efter hundpromenad i regn och kuling.
Det blir läshörnan resten av eftermiddagen.
 
W

wikman

Guest
Sv: Vädret just nu i vårt långa land.

I morse - 7 och en härlig sol ,ingen snö. Det blev en lång prommis med hundarna.
Nu kl.16 +3,spöregn och blåsigt från sydost. Det blir en kort hundprommis och sedan mys inne vid brasan.
Kanske får vi se MoDo vinna mot Färjestad i kväll !!! Det skulle sitta gott !

Vi önskar alla (även icke MoDo-fans) :Den härlig 2:a advent.
 
Toppen