• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

USB uttag 12 v. 6 mm2 sladdar höger dörrstople

P

Peter Pettersson

Guest
Hej! Har en Dethleffs trend 7057-2017
Letade efter sladdar att dra strömmen till nytt USB utag som jag har satt i sidan på lilla soffan bakom pasagerare stolen. Hittade kablar under plast kåpan längst nere på dörrstolpe passagerar sidan. 2 st 6 mm2 kablar stack upp där . Satt som i en snabbkoppling. Antagligen till för om man vill koppla tillnågot extra. Råkade givetvis kortsluta så säkringen gick. Men hittar inte säkringen. Kollat säkringarna under förar stolen. Snabbsäkringarna bak under sängen. För det första vet någon vad det är för sladdar och var säkringen är. Allt fungerar i husbilen fast den säkringen har gått. Så pass grova kablar bör gå till batteriet direkt? Kollat även säkringarna där. Och även kollat säkringarna som sitter i instrument panelen.
Någon som vet?
 
P

Peter Pettersson

Guest
Sv: USB uttag 12 v. 6 mm2 sladdar höger dörrstople

Du hade rätt Knut. Var en säkring framme till startbatteriet. var typ en blecksäkring med plast hölje. Så det gick inte att se att den var av
Låter det va kopplat till start batteriet. Inga större förbrukare. Usb Uttag och led lampa.+att jag har solceller
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen