• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Uppgradera halvljuset på Knaus sunliner 2006?

Dalmas78

HBK Intresserad
Inlägg
4
Kommun
Avesta
Hej alla ny på forumet..
Har precis köpt en 2006 Knaus sunliner 650 och upptäckte på vägen hem att halvljuset är skrämmande dåligt!!
Det sitter nån typ av projektor linser där idag (tror det är hella),
Nån som har nå tips på hur man kan förbättra dessa eller helt enkelt har förslag på något man kan ersätta dessa med??
 

Avarage

FD HBK Medlem
Inlägg
1.488
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
9269
Medlemskap
2021
Hmm, inte säkert du får byta insatserna till annan modell då bilen är typbesiktigad med de du har. Fast jag kan inte regelverket på mina fem fingrar. Tror dock det kan vara klokt att kolla upp med bilprovningen först.

Däremot borde det finnas bättre lampor att sätta i. Kolla lite på nätet vad exempelvis Philips eller Osram har att erbjuda.
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.500
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Armaturen heter bi halogen..Jag böt till philips H7 130% och tycker att det blev bättre ..nackdelen är att livslängden på dom är bara ca 430 timmar.
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.236
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Dubbelkolla att halvlkuset inte är i "varselljusläge" med reducerad styrka.
Denna lösning finns på en del bilar.

Man kan prova olika inställningar på ljusomställaren, allternativet kolla i instruktionsboken!!
 
Toppen