• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Uppdatering snipe

petterssonbj

HBK Medlem
Inlägg
1.116
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2024
Efter vintervila lyckas inte vår snipe låsa mot den satelit vi önskar den hittar sateliten men söker sedan vidare
Har blivit rekommenderad att göra en uppdatering av programvaran som ska finnas, men var?
Någon som lyckas med detta för det måste ju vara mer än vår som fått fnatt efter vilan
 
F

F.d. 55460

Guest
Har samma problem, men jag stänger av när den hittat rätt och det har fungerat hittills.
 

Stefan1962

HBK Intresserad
Inlägg
33
Kommun
Tyresö
Samma här med min. Stänger av när den hittar för att den inte ska fortsätta söka. Kanske skulle vara smidigare med en uppdatering? hur man nu gör det:wideeyed:
 

petterssonbj

HBK Medlem
Inlägg
1.116
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2024
Har varit i kontakt med LTC AB i Helsingborg tror också att en uppdatering behövs för att den ska funka och låsa på sateliten
Dom vill ha 750 kr för en sådan det drar ju med sig en del plocka av frakta och montering vore mycket enklare om man kunde fixa själv där den sitter på plats naturligtvis
 

japo1

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
6842
Medlemskap
2024
På Snipes hemsida finns de senaste filerna för nedladdning. Du behöver en PC som sedan ansluts till centralenheten. Satt i Portugal och försökte men fick det inte att fungera. Filerna var komprimerade och det är möjligt att det var där problemet fanns. Helsingborg var dock väldigt hjälpsamma och kontaktade t o m Korea för support. Du lyckas kanske bättre så lycka till.
 

Stefan1962

HBK Intresserad
Inlägg
33
Kommun
Tyresö
Har varit inne på selfsat sida, kan dock inte hitta några filer.
Någon som vetexakt var dessa ligger?

Mvh
Stefan
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Scrolla lååångt ner på sidan enligt länken i tidigare inlägg (SELFSAT), ända ner hit

01.png

Du bör läsa noga gissar jag, beror tydligen på vilken Snipe-modell man har.
 
F

F.d. 55350

Guest
Ny programvara är på väg i denna månaden ca pris 650kr + moms
 

Stefan1962

HBK Intresserad
Inlägg
33
Kommun
Tyresö
Tack BoEr.
Kommer inte upp, bara orange färg. Kan bero på att jag surfar in med ipad? får gå in med vanlig pc.

//Stefan
 
F

F.d. 55486

Guest
Vi hade samma problem med vår Pro Max. Fixade Fredrik på LMC på en kvart, på garanti. Men vi råkade ju vara i Helsingborg.
 

petterssonbj

HBK Medlem
Inlägg
1.116
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2024
Gjorde uppdateringen idag funkade klockrent, låser på sateliten så det säger pang körde bara Thor då jag hade lite kort om tid men det är bara att fylla på med nästa om det behövs
Så tack till alla som visat intresse, nu blir det bekvämare bara att trycka på knappen och göra något roligare än passa tvn
 
Toppen