• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tvätt på tork?

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Hej Tjejer, för det är nog bäst att jag ställer frågan till Er.
För att hänga tvätt på tork använde vi på husvagnen ett par tillsågade bräder som träddes in i handtagen och så tvättlinor emellan.
Hur gör du för att hänga något på tork på utsidan av husbilen?
 

Kastanj

HBK Medlem
Inlägg
441
Kommun
Eslöv
HBK-Nr
174
Medlemskap
2024
Sv: Tvätt på tork?

Hej Roberth!
Vi gör så at vi fäller ut markisen och spänner upp en eller två linor hänger till tork, fungerar bra även om det kommer en skur, som det ju alltid gör vid hängning av tvätt utomhus.
MVH
Kastanj
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.672
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Tvätt på tork?

Jag brukar ha en typ av "elemthängare" med mig. Den är lätt att hänga utanför fönstret på husbilen om det bara är typ mindre tvätt, strumpor, trosor, kallingar mm. Kökshandukar som ska torkas efter användade o s v. Har även på campingplats spänt upp linor mellan befintliga träd. Då har vi haft mer tvätt som vi kört i campingens tvättmaskin, handdukar, lakan mm. Det är mer utrymmeskrävande.
Eva HBK 9
 

Susanne68

HBK Medlem (P)
Inlägg
2
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
704
Medlemskap
2026
Sv: Tvätt på tork?

Jag hänger kläderna på en torkvinda som jag sticker ner i marken och/eller så sätter jag upp en torklina mellan något träd och husbilen. Problemet är när det regnar ute. Då hänger jag upp på alkovstegen och dörrarna. Har ni någon lösning invändigt?
 
Toppen