• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Turbo Haveri

jumjum69

FD HBK Medlem
Inlägg
2
Kommun
Forshaga
HBK-Nr
24165
Medlemskap
2021
Hej på er där ute. Jag har köpt mig en Citroen C25 2.5td -90 med turbo ras.
Någon som vet om det finns någon annan Turbo som passar än Citroen och Peugeot. Tacksam för svar:)
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.572
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.599
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Turbo Haveri

Hejsan, här har du en Peugeot-turbo från eBay som jag har länkat till tidigare.
Jag vet inte, men är det samma i alla Peugeot och Citroën dieslar, kolla rejält.

TURBOLADER REPARATUR Peugeot Boxer J5 2.5 TD 2 Jahre Garantie | eBay

Jo det är nog samma, här står det Citroën.
TURBOLADER REPARATUR Citroën C25 2.5 D Turbo 2 Jahre Garantie | eBay

Jag har heller inte hört varken bu eller bä om kvalitén tyvärr men kundomdömmet är högt.

Lycka till. M.v.h. JANKRO.


OBSERVERA att båda länkarna gäller reparation av turbo.

Man skickar in sin gamla, och får den tillbaka reparerad. Således inga problem med "passformen".

Firman har även bytesturbo på lager, men det framgår inte vilka modeller och till vilket pris.

Pålle
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.572
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Turbo Haveri

OBSERVERA att båda länkarna gäller reparation av turbo.

Man skickar in sin gamla, och får den tillbaka reparerad. Således inga problem med "passformen".

Firman har även bytesturbo på lager, men det framgår inte vilka modeller och till vilket pris.

Pålle
---------------------------
Hejsan, ja men det verkar som att många firmor kör utbyte på det de har hemma, har jag hört från en del som håller på mycket med bilar, fast man får sända in sin egen innan de levererar en renoverad.
Det är ju sällan man inte behöver sända tillbaka den trasiga turbon eller ev. växellådan m.m.. Reparation av din egen del kör de ofta med i annonserna för att försäkra sig om att de inte får en total oanvändbar skrothög tillbaka efter att kunden har bytt delen mot den renoverade, och i så fall behöva krångla med att de inte vill betala tillbaka depositionsavgiften.

M.v.h. JANKRO.
 
Toppen