• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tur att bilbesiktningen är nogrann

F

F.d. 52945

Guest
Så här såg höger bladfjädersupphängning ut när jag besiktigade husbilen igår(hoppas att det framgår att fästet är spräckt mitt av):mad:..bara att försiktigt köra den till verkstad och få den bytt.
Detta kunde fått katastrofala följder om inte besiktningsmannen sett det, han hade aldrig sett något liknande på en så pass ny husbil (2010), någon som varit med om liknande?

Med vänlig hälsning
ArTii
 

Bilagor

  • bladfjäder16.jpg
    bladfjäder16.jpg
    5,1 KB · Visningar: 1.056
Senast redigerad av en moderator:

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Tur att bilbesiktningen är nogrann

Detta är väl väldigt ovanligt. Testa att kontakta agenten för bilen & klaga. Med lite tur byter dom utan kostnad som goodwill.

Bennie
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Tur att bilbesiktningen är nogrann

Vanligt eller inte jag fick byta fjäderblad med exakt samma brott vid förra besiktningen. Var inne på verkstaden idag och då höll dem på att byta på en fiat transport exakt brott på samma ställe.Kanske skall de brista där
Olle.
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Tur att bilbesiktningen är nogrann

Hrmm, jag kommer iaf att hålla koll hädanefter på fjäderbladen lite då och då nu när man vet, detta känns inte ok!
//ArTii
 
Toppen