• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trygg Hansa husbilsförsäkring

F

F.d. 2061

Guest
Hej allihopa! Ringde vårt förs.bolag T.H. Fick då reda på att husbil med ett markn.värde på en "mille" och uppåt ska från och med år 2007 vara utr. med "spårsändare"! Utan spårsändare ersätts end. upp till en "mille" vid ex. stöld! T.H. hade missat att bifoga inform./krav med förs.brev för 2007!!! Burr. Flera förs.bolag har infört detta som krav. Kolla,kolla! Spårsändaren heter TrackGuard och har återförs. över hela landet.Info/priser www.guardsystems.se Enkel mont. man gör det själv. En fördel med T.H.förs. = 1500:- i självrisk på glasskada, ingen % på överstigande. Stora husbilsrutor kostar 30.000:- och uppåt!

Hej då, Dick.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.672
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Trygg Hansa husbilsförsäkring

En följdfråga.
Finns det en månadskostnad i detta?:wink:
Jag köper en sådan (monterar själv)glömmer att montera den, någon"lånar" vår husbil.
Upps jag glömde montera den.Ska det inte vara så att man ska kunna uppvisa att den verkligen är monterad och på rätt sätt?:wub:
 
Senast ändrad:
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Trygg Hansa husbilsförsäkring

SCR har också 1500:- självrisk för byte av glasruta och
200:- för reparation, vad en reparation nu innebär.
Hade Folksam tidigare men tjänade ca 1000:- när vi bytte till SCR.
 
F

F.d. 2061

Guest
Sv: Trygg Hansa husbilsförsäkring

Hej,det är ingen mån.kostnad,du köper den,sen tillkommer pris för batt.byte varje år och spårn.tjänsten.Man får mont. den själv,mkt. enkelt. Sen fyller man i ett säkerhetsavtal med en del uppgifter,skickas in till Guardsystems,betalar utrustningen,det kommer en bekräftelse,klart!
Ingen "besiktning" på mont./plac. behövs.Montering framgår noga enl. bifogad mont.anv.
Med monterad utrustning ers. upp till markn.värdet! Utan utr. max 1mille enl. kundtjänst Trygg Hansa m.fl. förs.bolag. Info Guardsystems:www.guardsystems.se
MVH Dick.
 
Toppen