• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Truma e2400?

F

F.d. 29620

Guest
Jag funderar på att buda på en truma e2400 på ebay uk, den ligger nu på ca 2000 kr, väldigt bra pris. finns det nån med erfarenhet av just denna modell här?

EDit; Blev utbudad 3 sekunder innan auktionen avslutades.. Han fick den för 255 gbp.
 
Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Truma e2400?

Et triks på ebay er automatisk budgivning, legg inn maks beløp for hva du vil betale og vent. Blir du overbydd så regn med at det er noen som vil betale mer enn deg uansett. Har tapt noen auksjoner og vunnet noen med denne strategien, det fine er at når en vinner er det gjerne med god margin til maksbudet. Tapte en sak for noen dager siden, en kjekt å ha sak med listepris på $75 - jeg la mitt maksbud på 25. Etter en dag ble jeg overbudt, og saken gikk for 55!
 
F

F.d. 29620

Guest
Sv: Truma e2400?

Et triks på ebay er automatisk budgivning, legg inn maks beløp for hva du vil betale og vent. Blir du overbydd så regn med at det er noen som vil betale mer enn deg uansett. Har tapt noen auksjoner og vunnet noen med denne strategien, det fine er at når en vinner er det gjerne med god margin til maksbudet. Tapte en sak for noen dager siden, en kjekt å ha sak med listepris på $75 - jeg la mitt maksbud på 25. Etter en dag ble jeg overbudt, og saken gikk for 55!

Ja, den bästa strategin är att buda på ens absoluta tak direkt. Blir man utbudad då så är det ok. Det är värre när man förösker spara lite (som jag nu) och blir utbudad när jag skulle kunnat gå upp till 3500!
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Truma e2400?

Trikset med autobud er at hver gang du blir overbydd så løftes ditt bud til like over den andres bud - er det 2 med autobud så vinner den med høyest maksbud med et bud like over den andres maksbud. Har vunnet med over $100 lavere enn mitt maksbud.
 
Toppen