• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trasig mörkläggningsgardin

Holonen

HBK Medlem
Inlägg
36
Kommun
Falköping
HBK-Nr
9885
Medlemskap
2024
Mörkläggningsgardinen och myggnätet till min Midi-heiki lucka med vev har gått sönder. De hålls tydligen på plats med snören. Dessa snören hängde ledsamt ned från luckan och spänsten i gardinerna var borta. Obs, snörena är inte av. Nu är det svårt att få gardinerna att stanna i ändlägena för de vill dra sig mot mitten pga vecken.
Är det någon som vet om det går att demontera och dra om snörena eller måste någon del bytas? Hoppas på att det är en inre kassett som är trasig för byte av lucka verkar vara överkurs.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.131
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag har lagat gardinen som täcker frontfönstert, fick samma problem att snöret hängde... det visade sig att ett "hjul" som snöret löpte på hade gått sönder, jag fixsade det lätt med en vingmutter där jag kapade av vingarna, Du kan läsa om det i ett av mina trådar hur jag gjorde och du måste öppna så du kommer åt konstruktionen, kommer du så längt så är det nog sen inga prblem
Lycka till
 
Toppen