• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trött på Folksam

F

F.d. 11293

Guest
Vi hade först cc försäkring och bytte till Folksam när det hade blivit förhandlat fram en HBK rabatt
vad hände, nästa år skall Folksam ha 2285 kr mer, vid samtal med F.S. fick jag reda på att skadereglerarna hade sett att man skulle höja premien (57%)
Jag tycker detta är botten, har nu ställt av husbilen för att byta f.bolag
aldrig mera folksam.

Jag har hört att man skall få en info om försäkringspremien gått upp, mig veteligen har vi inte fått de

detta med en HBK rabatt första året handlar helt om att få folk att nappa på kroken, för vist måste skadereglerarna vetat om detta förra året.
 

-geva-

HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2024
Den här är den 8:e startade folksamtråden i år...

Kanske behöver vi ändå fler? :cool:

EDIT: Då moderatör flyttade min nystartade tråd hit, stämmer inte min rubrik,
det här är bara den 7:e ;)
 
Senast ändrad:
F

F.d. 11293

Guest
Sv: Trött på Folksam

Jag startade en ny tråd p.g.a. att när jag sökte på Folksam så gick jag in där och skrev ett inlägg, men det hamnade inte på "framsidan"


Sv: husbilsklubben.se försäkring för husbil hos Folksam. inlägg nr. 182 och 183

och Folksamspremiehöjning. inlägg nr. 65

alla 3 inläggen på samma dag, men dom lade sig inte synliga på framsidan utav hemsidan, därav startade jag en ny tråd
mvh/mats axelsson
 
F

F.d. 11293

Guest
Sv: Trött på Folksam

Jag ser nu att dom första inläggen jag la in ligger under "företagsforum"

men jag har svårt att smälta detta tilltag från Folksam
en försäkringsman för ett annat bolag sa att dom är skyldiga att meddela kund om det blir ökning av premien, mig veterligen har jag inte fått detta

såg i TV där en info från IF talade om att försäkringsbedrägerierna ökar vilket vilket gör att bolagen är tvungna att höja premien, jag tar helt avstånd för sådant brottslighet, men är det så konstigt att tanken väcks när bolagen höjer premien med 57 % Det är ju lika sjukt de
:mad::mad:
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Trött på Folksam

Kanske är det dags för HBK att sluta ett nytt avtal med något av försäkringsbolagen på marknaden? Under den gångna avtalsperioden (1år), så tjänade jag i alla fall drygt 1000 Sek (½-försäkr) och bra omfattning, på detta avtal i förhållande till andra alternativ och det får man ju vara tacksam för - TACK LEIF 17 - nu sitter jag nöjd tills i sept och väntar på nästa avtal och om det inte kommer så blir det IF!

För min del är det normalt att årligen jämföra bolagen med varandra, det finns stora "nettopengar" att tjäna på dessa jämförelser men då måstegivetvis även kollas vad man får för resp försäkringspremie!
 
F

F.d. 11293

Guest
Sv: Trött på Folksam

ett avtal måste vara mera genomtänkt än de med Folksam, jag ser inget annat från Folksam än en krok med en stor mask på som många hugger på.

Sedan året efter tar man igen dubbelt
 

Relax

HBK Medlem
Inlägg
1.898
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
6539
Medlemskap
2024
Sv: Trött på Folksam

Tycker att avtalet med Folksam är/var bra (kanske för bra?) men självklart kan inte "produktgruppen husbilar" inom ex Folksam få gå med förlust!

Inget försäkringsbolag kan mer än tillfälligt subventionera en enskild produktgrupp (ex husbilar), av hänsyn till sina andra försäkringsgrupper/produkter. Varje verksamhet/produktgrupp måste på sikt kunna "bära sina egna kostnader"! Vid högre skadekostnader än beräknat måste ex Folksam korrigera för husbilar med ex högre premier, sämre villkor och eller skaffa sig mindre skadebenägna kunder, detta har fö försäkringsbolaget IF i dagarna uttryckt mycket klart i massmedia!

Premiesättning, villkor, mm bestäms i slutänden alltid av oss som kunder i aktuellt försäkringsbolag, inget bolag överlever genom att bedriva välgörenhet = sätta för låga premier och ha för bra villkor i förhållande till sina kunders skadeutgifter!
 

putte47

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
6203
Medlemskap
2024
Sv: Trött på Folksam

Hej!
Håller med om Folksam.Hade fram till i dag 4300kr/år,från och med i morgon ville Folksam ha 5576kr.
Kollade priset med olika bolag:Salus ansvar 8100kr,
Länsförsäkringar 5139kr,Caravanförsäkring 4789kr.
Tog den sistnämda.

Häls/putte47
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: Trött på Folksam

Det är nog så Mats (dotorparn) att de gamla bolagen som såg en kundrelation som en tillgång är utdöda. Banker, försäkringsbolag, elbolag och telefonbolaglever gott på att vi konsumenter inte i tillräcklig utsträckning oftare byter bolag.
De val vi dagligen måste göra hinns inte med ock så går det ett år till och det får vi betala för.
Egentligen gäller det väl politiken med, men här har vi längre avtalsperiod!
Jag har satt i system att minst 1 gång om året granska kostnadsläget på mina försäkringar, här finns pengar att spara. Ordning och reda via datorn har det i ett Excelsida, kan då lätt få en överblick på kostnaderna. Har dessutom nyligen kompletterat med ICA bank, som ger ränta från första kronan.
Leffe
 
V

Veteran

Guest
Sv: Trött på Folksam

Jag har en Hobby 4500 kg. och den kostar hos Folksam med helförsäkring 5984:- år 2011.

Har precis kollat på Dina, och priset där blev 10313:- pr. år. Dom vill med andra ord inte ha tunga fordon hos sig. :mad:
 
Toppen