• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Trött i fingrarna av att hålla i plattan?

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Det kan kännas jobbigt i fingrarna av att hålla i plattan längre tid. Jag blev trött och började leta efter lösningar, här kommer den senaste:

upload_2019-8-1_20-24-58.jpeg

Kom på att vi hade en sugpropp och testade, verkar vara lovande eftersom det går att vrida och vinkla i alla riktningar. Muskatten, du är HBK’s uppfinnare nr. 1, vad tycks om den här uppfinningen?
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Bra där Ranko!
De enklaste lösningarna är oftast de bästa ;)
Denna lösning är något jag kommer att ta efter!

Ha de gott!
//Jocke
 

Emerson

HBK Medlem
Inlägg
255
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
27764
Medlemskap
2024
Är det inte mer krampaktigt att hålla i ett handtag än att låta plattan ligga i knät eller ställa ett ev skydd i lutning på ett bord?
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Är det inte mer krampaktigt att hålla i ett handtag än att låta plattan ligga i knät eller ställa ett ev skydd i lutning på ett bord?

Jag tänker mig att man nyttjar "Rankos" fäste och ställer hela lösningen på ett bord. Det borde vara ganska lätt att få till rätt lutning på paddan beroende på hur man fäster sugkoppen.
Detta liknar ju den redan befintliga lösninmgen för mobiler (popsockets).

https://www.kjell.com/se/produkter/mobilt/mobilhallare/popsockets-grepp-for-mobil-bla-marmor-p97755

//Jocke
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Vi har en liten plåtis där jag surfar ofta i ”ryggläge”, dvs inget bord, bara en smal platta som ska hållas med en hands fingrar. Sugproppen ger mig i alla fall variationsmöjlighet då den kan ställas i olika vinklar och greppas med hela handen.
 
Toppen