• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tråkigt besked!

F

F.d. 55554

Guest
190212
Dagens runda gick i 6,5km/tim, är uppe ur svackan efter rond 5, lagom att börja med nästa svacka i slutet av veckan eller nästa.
Var inte trött i går/ i dag och dagens runda börjde efter frukost.

@BoEr
Testade Samsung Health, den visade bara antal steg, 2.248st, längd, 1,83km,
hittade ingen inställning om det, får läsa på om appen!
CardioTrainer missade jag antal steg på, längd 1,84km.

Gjorde bort mig, igen, beställde en bil till den 12/2, men skulle varit till den 11/2,
Tyckte det var konstigt att bilen inte kom.
10,35 var det snabbt upp efter busskort och åka med bussen, skulle vara på Capio kl11.00!
Kom dit 10.55, blev även buss hem, inte bra bland alla snoriga, nysande & hostande passagerare.
Är bara 2 hållplatser tills jag skall av på G.A torg, sedan en litenn bit att gå.
Skyller på cytostatikan:yes:

Dagens behandling gick bra, var lite orolig att jag inte skulle hinna bli klar tills bilen kom för att hämta mig, sköterskan Monica var 20 min sen till mig för att koppla slangen i armen, (PiccLine)
hon fick stressa på slutet för att trycka in allt jag skulle ha i armen.
Satt i entréen 5 min, sen kom bilen.
Har fått lite mer info om vad som kommer att ske framöver, en behandling i morgon,
röntgen den 15/2, läkarbesök den 27/2, hur det blir därefter beror på röntgen.
Förväntar mig att det går åt helvete, om inte, då är det bra.


Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:

janeleif

HBK Medlem
Inlägg
23
Kommun
Svedala
HBK-Nr
16829
Medlemskap
2024
Hej Gitan og Jojje.
Det lyder som en hård behandling du gennemgår, vi holder tommerne for dig
Vi er i Torrevieja og tænkte ikke at der var noget at skrive hjem om. Men nu har vi besøg af barnebarn og 1 time før vi skulle hente hende i lufthavnen, havde vi indbrud i camperen mens vi handlede i Lidl !
Vores dator, videocamera, 2 tasker med Janes visa og mastercard blev stjålet, og låsen på døren ødelagt !
Vi er stadig lidt i chock, og der er nok mere der mangler !
Heldigvis har vi det godt, Janes øje er stadig ikke i orden, må se om det kan rettes når vi kommer hjem.
Vi ses til maj.
De kærligste hilsener og knus fra
Jane og Leif
 
F

F.d. 55554

Guest
Att jag skrev som jag gjorde!
"Förväntar mig att det går åt helvete, om inte, då är det bra."
beror på att jag är realist.

Bättre att tro det värsta och uppleva det positiva,
än att tro det bästa och uppleva det värsta!
Det är mina tankar, Gittan håller inte med!!
ALLT hänger på svaret från röntgen på fredag.

@interstar
Topphastighet är 7.1 km/tim, när jag var frisk, (20/10 2018), dagarnainnan och efter blev det runt 6,5-7,1ķm/tim
:yes:

@BoEr
Finns det någon inställning så jag kan se hastigheten i Samsung Healt?

190213
Efter en nästan sömlösnatt, så är jag tröttare än när jag lade mig 22.00.
Att jag har svårt att sova beror på Cortisonsprutan jag fick hos onkologen,
I rena frustrationen pressade jag gången, men hastigheten blev ändå bara 6,4km/tim,
antal steg, 2334 på 1,75km, i CardioTrainer,har använt den appen i flera år.
undrar om det beror på att sköterskan stressade sista delen av behandlingen och vätskan in i PiccLinen?:wub:
Kl 11.00 blir det sista ronden, nr6 dag 2,
Behandlingen gick bra, nu är det bara att vänta på besked från röntgen/läkare.

Tur att det bara är att starta plattan, kolla nyheter, Youtube och givetvis Hbk:twitcy:
Glädjande att @Bengtic åter är på Bahia.:)

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55554

Guest
190214
Grattis på alla :msn_heart:dag till alla !

I natt har jag sovet hyffsat bra, men var trött ändå i morse.
Fick tvinga mig att gå rundan, som jag lyckades pressa upp till 6,6km/tim.
Nu är jag helt slut.

Men, höde ett ordspråk för en del år sedan.
"Ont skall med ont bekämpas, sa alkisen och tog en Stor sup på morgonen när han var fylledålig.":twitcy:
Så tänker jag när det gäller att gå rundan.
Utan supen.:yes:

Fick frågan via sms om hur det är att ha stomipåse.
Det är som vanligt, det som går in skall ut, skillnaden är påsen, den har du ingen styr på.
Det kommer när det kommer, bara att ha necessären med extrapåsar med sig om man skall bort.
Får man på stomiavdelningen.
Antingen är skiten lös, halvlös eller hårdare, dom två första är inget problem.
Dom två första funkar med tömmningsbar påse, annars den vanliga påsen.
I bland är det som en ketshupflaska, kommer, kommer inget, KOMMER!
Det hjälper med kålsoppa eller kålpudding.
Det är det inte i normala fall heller när man går på toa, är du hård i magen kan det bli problem att gå på toan.
Tar mig 2 minuter att byta påse, gör det över vasken, har satt en sugkoppskrok på väggen där hänger jag en hundbajspåse att slänga stomipåse och servetter som jag torkar med,
innan jag knyter igen påsen sprutar jag luktegott i den.

Hoppas någon har nytta av detta?

Jojje, som väntar på Zoégas kaffe.:msn_coffee:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 54888

Guest
Hej Jojje
Læser dagligt dine indlæg og synes du er en fantastisk person når du så modigt giver os andre indsigt i dit sygdomsforløb. Mest af alt din kampgejst ,optimisme og forsatte lyst/energi til den daglige opdatering - det tror jeg flere af os har brug for.
 
F

F.d. 55554

Guest
Klar 11,15, bil hem 12.30.
försöker omboka tiden?
Inget är som väntans tider.

Fanns ingen, bara att vänta, hemma kl 13, lagom till lunchen.

Efter en god lunch med potatis och kålpudding var det dags för en timmes siesta eftersom jag var trött och mådde inte bra av det jag drack på röntgen.
1,5liter kontrastvätska, med jordubbssmak, var tvungen att ta huvudvärkspiller, det är sprutan som påverkar dom vitablodkropparna.
Efter siestan kollade jag nyheter, Hbk på plattan, kl 15 var det dags för Zoégaskaffe med fastlagsbulle.
Ytterligare en timmes sista..
Nu mår jag bättre:yes:

Nu blr det tv med Sofias Änglar!

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55554

Guest
190216
I går blev det ingen promenad, jag var helt kass när jag kom hem.
Det blev ingen runda i dag heller. fortfarande kass.
Vet inte om det beror på att det var kort tid mellan behandlingarna och Datortomografin, alla piller och sen kontrastvätskan.
Dessutom hade jag druckit ca 3 liter under dagen och vågade inte gå av den anledningen.
Det blev lunch och sedan sängen i omgångar, gick i säng kl 21.30.
Vaknade kl 8, åt en halv tallrik gröt, ett glas nyponproviva och piller, igen , sedan sängen i 1.5 timme,
Klockan 10 var det dags för Zoégas kaffe och sedan sängen en stund igen.

kl 10.45 var det dags att fixa kycklingen vi skulle ha till lunch, den hade legat i kryddor sedan i går eftermiddag.
Kryddorna var, Piffi Allkrydda, Oregano, min salladskryddblandning, citron, honung, citronpeppar, soja, en gul lök i klyftor och vegeta.
Kycklingen blev fylld med äpple, sviskon och tranbär.
Till det blev det en god sås av ett mixat äpple, hönsbuljong, en näve tranbär, samt skyn efter kycklingen.

IMG_20190216_121432.jpg

Hade blivande svärson på lunch, han åt för två.:twitcy:
Som vi säger på Skånska! "Bara ed och bli fed" eller Svenska bara ät och bli fet.
Efter lunch var det dags för Zoégas kaffe och sen 1.5 timme i sängen igen!

Nu hoppas jag på att må bättre i morgon, två dagar utan rundan känns inte bra,
PS
I Stomin är det stopp igen, men det är smällar jag får ta.:yes:

Dett var allt från Wienergatan 7 i dag.

Trevlig helg, och KRYA på Er!!

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55554

Guest
190217
Var fortfarande trött i går och utslagen, lade mig 21.30, vaknade kl 8, frukost, kl 8.15 låg jag i sängen igen.
Strax efter kl 10 väckte Gittan mig, det var dags för kaffe.
Sedan var det dags att gå rundan, fick verkligen TVINGA mig att gå, stum i benen och dåligt flås.
Kan två dagar utan en runda ge träningsvärk eller är det behandlingen/röntgen som gjort det?
Trots det lyckades jag få upp hastigheten till 6,4km/tim, blev överraskad av resultatet.
Skam den som ger sig!:twitcy:
Tacksamt att bara värma kycklinggrytan till lunch, brukar vara bäst dagen efter.:wub:.

PS
Gittan KAN laga mat, men jag är bäst på det, jag vågar krydda maten, brukar säga
"Det som behövs för att laga god mat är varorna och kryddningen!!!"
Hon diskar, bakar, tvättar och städar, alltså marktjänsten!
DS

Nu blev det en runda på internet, Hbk, nyheter i nämnd ordning.
Har en Asus Fonepad med kamera fram, tänkte filma rundan i dag, satte gång kameran,
Råkade stänga plattan, då stängdes kameran av!
Nytt försök i morgon

Efter lunch blev det 1.45 min i sängen.

Trevlig fortsättning på helgen.:msn_thumbup:

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55554

Guest
190218

Vaknade när klockan ringde, kände/var lite piggare, trodde jag, efter frukost var det dags för sängen, igen.
45 min senare var det dags att kolla på tv en timme, kl 10 var det dags för en kopp Zoégas kaffe och fastlagsbulle, det värsta är att kaffet inte smakar så gott längre, det är illa.
Hade tänk gå min runda nu, men det blev en timme i sängen igen.
Orkade inte ens tvinga mig att gå, helt slut.

Tog en runda i sängen igen innan jag skulle gå min runda, med tvång om det skulle behövas!
13,30 väckte Gittan mig och undrade hur länge jag skulle sova.
Nu var det dags att gå rundan trots att det tog emot, bara att ge järnet nu när jag missat fre/lörd rundorna..
Hastigheten blev 6,5 km/tim, trots min trötthet, benen fortfarande lite stumma, flåset inte riktigt som det skall.

Fick i gång min Asus Fonepad och filmade rundan, otroligt hoppig film, går nästan inte att se var man går.
Hittade en väska att hänga runt halsen som passade till plattan, men hittade inget att fästa den mot kroppen
Dessutom får jag 2 svarta fält på varje sida om filmen.
Vet inte om det är lönt att lägga upp den på Youtube?
Nu har jag provat det!
Det var allt för i dag, trevlig vecka.:yes:

Jojje
 
F

F.d. 55554

Guest
190220
Dagens runda gick i 5,6km/tim.

Lite piggare i eftermiddag efter en stunds siesta.
Kunde inte hålla mig härifrån.
Gittan bakade i går, kanelbullar och rabarberkaka, vi skulle ha rabarberkaka till kaffet,
jag skulle fixa vaniljsås, att sätta en gamma gubbe på det var det samma som Murphys lag.
Allt som kan gå fel, gör det på minst oanade sättet!:yes:
Jag läste fel, först på översta raden, sedan hoppade ögat till andra raden, allt blev fel,
det upptäckte jag när det kom 4dl vaniljpulver i två dl mjölk det blev tapetklister.
Bara att hälla i mer mjölk, det blev lite mer än en liter vaniljsås, räcker hela veckan och hela kakan.
När jag skulle ta foto på kakan och vaniljsåsen så tappade jag mobilen ner i vaniljsåsen..:twitcy:
Gittan hann inte ta foto på det! :)

IMG_20190220_153256.jpg

PS
Fick en räkning från Tele2 på 7.430kr!
Blev jätte överraskad, ringde genast upp Tele2, det visade sig vara från det bedrägeri jag blev utsatt för, slapp betala räkningen.
Tänk om jag varit mer sinnesförvirrad än jag är och betalat den!:swoon:
Ds

Det blev lite mer från mig.

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55554

Guest
190221
Det är underligt egentligen, i flera dagar har jag lagt mig 20.30 - 21.30, i går kände jag mig piggare och lade mig 22.30, vad hände?
Jag kunde inte sova på flera timmar??
Väl att man har plattan så jag kan kolla Hbk, nyheter och Youtube, hörlurar på så stör jag ingen.

Dagens runda gick i 6.0km/tim, börjar känna mig piggare.
Nu är det 6 dagar till läkarbesök (27/2) och få reda på resultatet av behandlingen.
Ha en bra dag och krya på Er.:yes:

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55554

Guest
190222
Dagens runda gick i 5,8 km/tim, bättre i benen men andningen hoppas jag blir bättre.
Lungplus gör det den skall, värmer upp den kalla luften så den blir varm när jag andas in.
Värd pengarna ca350kr!
Det är soligt men kyligt, bra att det inte blåser, talgoxe, grönfink, blåmes sjunger vackert när jag passerar skogen.
Nu blir det Zoégas kaffe, rabarberkaka och mycket vanilsås.:twitcy:
Ha en trevlig helg:yes:

Jojje
 
Toppen