• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Torsk hos grannarna

F

F.d. 22081

Guest
Hej på er fiskare jag vet inte hur fiskegalna ni är så jag kan vara lite extrem kanske. En gång per år så gör jag en resa till Norges vackra land för att fiska lite i saltvattnet. 2009 gick resan till ön senja lite norr om narvik. Det var en stålande vecka med äkta Norgeväder allt från storm/snö till sol å spegelblankt hav. Fiskelyckan stod oss bi och Torsk,Lubb,Sej,Kungsfisk,Havskatt,Kolja mm Blev det. 2010 gick resan till ett ställe som hette Röytvoll som ligger ganska mitt i Norge. En något misslyckad resa då vädret var mot oss hela veckan. Inte kan man tro att vädret kan skifta SÅ FORT från skit till värre än skit nåja vi fick en del fisk på denna resa med men det var ett tuft väder hela tiden. Och nu till årets resa som skall förläggas v 22 till ön Senja igen en nätt tur på 165mil enkel resa. Denna resa förläggs ca 2-3 v senare än valigt så hoppas vädret står en bi. Så en blänkare om Norges vägnät jag personligen tycker att det är bra vägar om än smala men tar man det lugnt så gå det bra även på småvägar. Ett bekymmer finns dock, tunnlarna på riktigt små vägar kan vara så små att det bara ryms ett fordon så en får backa. Något att tänka på Hade gött Husbilsgubbar/tjejer:mh2:

P.s en länk att följa för fisketokiga Senja 09
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 21408

Guest
Sv: Torsk hos grannarna

:spinny:
Ønsker deg en trivelig fisketur, håper det blir mange fisker på kroken ! Og så får vi håpe at det blir et strålende vær . Været kan mange ganger være avgjørende for en ferietur ;)

Hilsen Liv
 
F

F.d. 7747

Guest
Sv: Torsk hos grannarna

:yes:Så här tätt kan fisken stå i det soliga Spanien , dom har inget emot att hamna på fotografi , bara ropa på dom så kommer dom .
Lycka till med ditt norska fiske .
RuneB
 

Bilagor

  • 2 jan 2011 söndags promenad 066.JPG
    2 jan 2011 söndags promenad 066.JPG
    268 KB · Visningar: 3
  • 2 jan 2011 söndags promenad 065.JPG
    2 jan 2011 söndags promenad 065.JPG
    267,4 KB · Visningar: 4
  • 2 jan 2011 söndags promenad 067.JPG
    2 jan 2011 söndags promenad 067.JPG
    244,2 KB · Visningar: 2
F

F.d. 410

Guest
Sv: Torsk hos grannarna

Fina Bilder RuneB
Jag kan väl kontra med hur det såg ut när jag drattade i Röda Havet (Egypten) här för leden med snorkel och cyklop samt vattenskyddad kamera.

Anders

Skärmavbild 2011-01-03 kl. 16.45.22.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 410

Guest
Sv: Torsk hos grannarna

En fråga, varför får inte jag upp mina bilder som RuneB utan det blir en länk?
Har väl någon inställning som är fel men hur ändrar jag detta.
Hoppas någon vet!

Anders
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.580
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Torsk hos grannarna

Jag har fixat till inlägget!

Börja med att ladda ner bilden via "gemet" sedan kan du när du skriver texten hämta bilderna till rätt ställ genom att klicka på bildens nummer under gemet då kommer du att se en bild-tagg istället för bilden.

Bilden ser du inte förrän att du klickat på förhandsgranska och ramen är borta. Har du flera bilder kan du ladda ner samtliga först. Blev det då inte rätt bild på rätt plats kan du bara flytta bild-taggen eller texten.
 
F

F.d. 410

Guest
Sv: Torsk hos grannarna

Tack Gunnar

då testar jag
Skärmavbild 2011-01-03 kl. 16.45.22.jpg

Hurra!....det lyckades. Nu gäller det bara att komma ihåg detta nästa gång.

Tack
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Torsk hos grannarna

Hej andaxe...o tack för tipsen ! Här på detta forum finns allt från s.k extremfiskare till glada amatörer.

Huvudsaken är ju att alla får plats som tanken är med detta fiskeforum, från nybörjare till fullbordsproffs.

Just nu verkar det ju vara lite stilltje men är övertygad om att till våren "brakar" det igång igen.

Kan ju nämna att på agendan finns ett planerat Ölandsfiske till påskhelgen. ( Väl medveten om att det infaller under årsmötet o träffen där) Fler intresserade får gärna höra av sig så kan vi ju bli ett härligt gäng. Lite senare i år finns också en tanke på fiske utefter vildmarksvägen, vi får se hur många vi kan bli på den trippen.

..o ang Norge kan jag bara hålla med, fantastiskt o inte bara med fisket utan naturscenariot är nog oslagbart. Var själv uppe på Lofoten nu i somras o fiskade mig sakta hemåt under några veckor.

Vill ju inte säga att vi blev trötta på att både få eller äta fisk, men bra nära blev det :)
 

Bosse o Gerd

HBK Medlem
Inlägg
101
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
5119
Medlemskap
2024
Sv: Torsk hos grannarna

Hej Rollerteam, här är en middag från Nordli Norska sida av fiskevägen,men det är nog synd att säga att vi åt för mycket fisk,fick på hela semestern bara några middagar MVH Bosse
 

Bilagor

  • 44,0.JPG
    44,0.JPG
    2 MB · Visningar: 1
Toppen