Torka kläder

Tråd startad i 'Värme/kyla i husbilen' av Per J, 29 November 2019.

1. Per J

Per J HBK Medlem

Kommun:
    Stockholm
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    28807
    Hej

Planerar att snart göra första husbilsturen till fjällen för skidåkning. Tänkte på något sätt försöka utnyttja duschutrymmet att torka skidkläder. Min tanke är att jag skulle vilja kunna hänga upp skidkläder och ha en liten kupévärmare där. Första tanken är att använda en expanderstång/fjäderstång/spännstång eller vad de nu kan heta, men pallar väggarna en sådan? Är det nån som har någon annan bra idé? Gärna bilder om ni har nån smart lösning.

Tack på förhand

Med vänlig hälsning,
    Per

2. tony o nette

tony o nette HBK Medlem

Kommun:
    Gävle
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    17682
    2st eller flera sådana här borde vara bättre.http://sanaquainnovation.se/assets/sanaqua_2015.2.pdf
    Eller en sådan här från Ikea men den ser inte ut att vara lätta demontera stången ifrån och verkar vara i endast 1000mm längd. Troligen så är kanske inte utrymmet mer än en meter.
    Båda behöver ju ha skruvar som håller fast fästet så det gäller att täta riktigt och veta vad som finns i väggen. :)
    Ett annat alternativ är ju en klädställning men då måste den ju sitta fast på annat sätt om man skall köra bilen med kläderna på ställningen. Hittade denna "gamla" goding. Ihop fällbar vädringsställning.
    Köp Vädringsställ hos Verktygsboden.

Kjell1351 gillar detta.
  3. Per J

Per J HBK Medlem

Kommun:
    Stockholm
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    28807
    Jag drar mig för att göra hål. Vädringsställning är ingen dum idé, det är ju lätt att kapa till rätt längd också. Jag kommer inte behöva torka kläder under körning. Tack för tipset!

tony o nette gillar detta.
  4. Kjell1351

Kjell1351 HBK Medlem

Kommun:
    Huddinge
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    17525
    Går säkert bra att fästa med kardborreband. Då slipper du skruva. Så länge stången sitter i hållaren krävs mycket kraft för att den skall lossna. Kjell

tony o nette och skalman52 gillar detta.
  5. Hymer

Hymer HBK Medlem

Kommun:
    Lessebo
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    43
    Se bara till att ventilera utrymmet ordentligt. Gjorde för många år sedan samma arrangemang i toalettutrymmet i min SMV. Blöta kläder hängdes in och kupévärmaren slogs på. Efter ett par timmar small det till så hela vagnen skakade (möjligen en lätt överdrift) och den lite välvda dörren for upp. Den varma fukten hade nämligen inte kunnat vädras ut utan satt dig i väggarna och den torra dörren och fått den att närmast bågna innan låset inte längre kunde stå emot utan släppte och for upp. Det tog ett par veckor innan den återgick i normalt skick.

suned gillar detta.
  6. knauser

knauser HBK Intresserad

Kommun:
    Katrineholm
    LennartA gillar detta.
  7. Per J

Per J HBK Medlem

Kommun:
    Stockholm
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    28807
    Tack för alla tips, ska kolla upp kardborrelösning och VidaXL. Ska också tänka på ventilationen, hade ingen tanke på det, tack!

8. Stefanswede

Stefanswede HBK Medlem

Kommun:
    Upplands Väsby
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    27014

Bifogade filer:

husbilar gillar detta.
  9. Per J

Per J HBK Medlem

Kommun:
    Stockholm
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    28807
    Smart men tveksam om dörren i vår husbil skulle klara den, dörren känns ganska klen.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.