• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tomelilla Golf tar ockerpris på ställplats

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Tomelilla Golf tar ocker pris på ställplats.

Mot vadå Har du stått på Tomelilla GK?
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.649
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Tomelilla Golf tar ocker pris på ställplats.

Det är Parleringsavgiften dom gäller?
Om det står P 10kr/tim då är det upp till dig. Betala eller kör till nästa ort.
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Tomelilla Golf tar ocker pris på ställplats.

Esbjörn nu tror jag inte att någon Parlerar :) Tror heller inte att det finns några p mätare på golfklubbars parkeringar. Kan inte påminna mig att jag sett någon på de 364 banor jag hitintills besökt. Tvärtom Golfklubbar likt båtklubbar är rätt öde på natten så VI husbilister fyller ett behov. :)
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Tomelilla Golf tar ocker pris på ställplats.

Om 195 Kr anses vara ocker, har det då inte gått inflation i uttrycket?

Saxat från sidan till en närliggande golfbana där jag bor:

Husvagnsplats bakom klubbhuset mellan hål 6 och 7
Vi åtta husvagnsplatser. Dessa kostar 150 kr/natt, för golfspelare. Icke golfspelare 400 kr/natt.

Lite småsvettigt kan jag tycka, signalen jag får av det är att de inte vill ha några andra än golfspelare som kommer dit och campar, det kanske finns en rimlig förklaring till det också, vem vet.

mvh jocke
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Tomelilla Golf tar ocker pris på ställplats.

Det vanliga priset för för golfare är nog runt 100 lappen inkl allt. För icke golfare är det i regel dyrare men inte alltid men det hör ju oftast ihop med att golfarna också spelar banan mot en spelavgift på 400 kr o uppåt.
 

gert.bertil

HBK Medlem
Inlägg
169
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
12593
Medlemskap
2024
Sv: Tomelilla Golf tar ocker pris på ställplats.

Spelar ej golf, står ej på golfbanornas ställplatser, men något har jag insett efter att följt tråden, golfspelare är känsliga personer som inte önskar att man skämtar med dem, kanske gårdagens societet?
 
S

Sören-6830

Guest
Sv: Tomelilla Golf tar ocker pris på ställplats.

Spelar ej golf, står ej på golfbanornas ställplatser, men något har jag insett efter att följt tråden, golfspelare är känsliga personer som inte önskar att man skämtar med dem, kanske gårdagens societet?

Ganska löjlig och onödig kommentar, golf är ett alldeles utmärkt sätt att hålla sig igång, blir en promenad på nästan en mil varje gång och man kan hålla på högt upp i åldrarna, hur håller du dig i form?:
93-åring gick på 96 slag brutto - Svensk Golf
De flesta golfbanor tar dessutom inte mer betalt än andra ställplatser.
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Sv: Tomelilla Golf tar ocker pris på ställplats.

Precis jag är glad att Gert Bertil inte spelat golf eller står på golfklubbarna ställplatser för då riskerar jag inte o stöta på honom. Generaliserande människor kan jag va utan
 

gert.bertil

HBK Medlem
Inlägg
169
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
12593
Medlemskap
2024
Sv: Tomelilla Golf tar ocker pris på ställplats.

Ganska löjlig och onödig kommentar, golf är ett alldeles utmärkt sätt att hålla sig igång, blir en promenad på nästan en mil varje gång och man kan hålla på högt upp i åldrarna, hur håller du dig i form?:
93-åring gick på 96 slag brutto - Svensk Golf
De flesta golfbanor tar dessutom inte mer betalt än andra ställplatser.

Skogs arbete, putta kula får jag nog göra strax före stadiet med rulator
 

gert.bertil

HBK Medlem
Inlägg
169
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
12593
Medlemskap
2024
Sv: Tomelilla Golf tar ocker pris på ställplats.

Precis jag är glad att Gert Bertil inte spelat golf eller står på golfklubbarna ställplatser för då riskerar jag inte o stöta på honom. Generaliserande människor kan jag va utan

Känns som om de ömma tårna är bekräftade. För min del kan jag umgås med alla indier, golfspelare eller ej.
 

gert.bertil

HBK Medlem
Inlägg
169
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
12593
Medlemskap
2024
Sv: Tomelilla Golf tar ocker pris på ställplats.

Jag får be om ursäkt, jag har inte varit sanningsenlig.
Jag har bott på husbilsparkeringar på golfbana och tyckt det varit väldigt trevligt på alla sätt, men jag spelar inte golf. (Sannolikt är mitt utspel en avundsjuka) Helt övertygad om att det på många sätt är en trevlig syssesättning även om jag använder röjsågen, var finns då det sociala umgänget, kanske jag är en enstöring?
Man vet aldrig vad som väntar i framtiden.
/gert
 
S

Sören-6830

Guest
Lite beröm till Ronneby gofklubb för deras stora ställplats med full service för 100:- utan el, ser att den finns på husbilsplatser....
 
Senast redigerad av en moderator:

Micket68

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
25057
Medlemskap
2024
Stannade i Ronneby vid golfbanan förra sommaren, kanonfint, jättebra bemötande, minns inte priset men det var inte dyrt, spelade inte denna gång. Där fanns allt, tömning av latrin, gråvatten. Stod även på Ystads Golfklubb några dagar innan, också kanon, bra rabatt när man spelade, el, toaletter och duschar ingick.

Tycker det är kanonbra att stå vid golfbanorna.
 

Rulleriet

HBK Medlem
Inlägg
647
Kommun
Åmål
HBK-Nr
25505
Medlemskap
2025
Mora GK tar 150 kr per natt inkl el, om man betalar greenfee, var där 2 nätter förra veckan.

Gott om mygg, men bara 16 husbilsplatser.

/GB
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Själv kan jag tycka att golfklubbar/båtklubbar och vissa varuhus borde tänka annorlunda, iallafall under lågsäsong. Om det står husbilar på natten så drar sig nog en och annan tjuv ifrån att göra inbrott.


Besökte Vingåker outlet strax innan dom öppnade, vi hade sovit vid badhusets-ställplats "Gratis" som dessutom bjöd på el för det priset.:D

Hur som helst så hade Vingåker outlet haft inbrott, tjuvarna hade slagit sönder ett par stora rutor. När vi väl får komma in så säger jag till butiksansvariga i förbifarten vid entrén, hade det funnits ställplats precis utanför så hade ni sluppit dessa krossade rutor, hon tittade bara på mig som om jag pratade Grekiska medans jag fortsatte in i butiken.

Hade jag varit ansvarig för den butiken hade jag anordnat ställplatser där man via kod får el och toalett/vatten efter det att man swichat in ex 300kr/dygn. "Då håller man långliggarna borta"
Inbetalt belopp hade jag sedan låtit husbilsfolket få som avdrag i butiken nästföljande dag då dom handlar.
För minimala kostnader hade butiken fått nattbevakning.
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.622
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Själv kan jag tycka att golfklubbar/båtklubbar och vissa varuhus borde tänka annorlunda, iallafall under lågsäsong. Om det står husbilar på natten så drar sig nog en och annan tjuv ifrån att göra inbrott.
...

Istället så sätter diverse köpcentra upp bommar och förbjuder nattparkering. Jag kan förstå att de inte vill ha långliggare men inte att de inte vill ha gratis "bevakning". Chippen, smart med hög avgift, som man sedan kan handla för.
I Norrköping hade vi en fin nattparkering, som vi kunde utnyttja tills för ett par år sedan. Nu är det P-förbud kl 00-05. Vi såg aldrig några andra husbilar där men det stod ett par skrotbilar där. Dem hade man ju kunnat avhysa med 24-timmarsregeln men den är väl för svår att hantera. Istället inför man totalt P-förbud 00-05.

//Jan
 
Toppen