• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Toakassett

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.600
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Sv: Toakasett

Borde gå att köpa/beställa hos närmaste husbilsåterförsäljare, vilket i ert fall torde vara i Tenhult eller Öggestorp.

Oftast blir det mest ekonomiskt att köpa en "uppfräschningssats" med tank, sits, lock och rengöringsmedel.

(För ni menar väl inte, att ni skulle vilja köpa en begagnad toalettank???)
 
Senast ändrad:
F

F.d. 29908

Guest
Sv: Toakasett

Köpte en uppfräschningssats för några år sedan, inte för att det var ngt fel på gamla kassetten utan för att sitsen var trasig. Köpte en plastlåda som passade kassetten och vips hade jag en extra kassett att ha med på längre resor. Tror paketet gick på ca 1000 kr, och det var det väl värt.
 
F

F.d. 53814

Guest
Sv: Toakasett

Jag hittar ingenstans i trådstarten frågan om att köpa en sådan kassett.
TS kanske har ett bekymmer med den och önskar hitta någon att fråga.
Så om TS fyller i mer information så kanske det blir fler svar.
Några av de svar som kommit kan ju också vara rätt, men det det är svårt att veta.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Toakassett

Trådskaparen startade tråden med att vilja köpa en kassett av modell 250. Eftersom det inte är tillåtet att annonsera i trådarna har inlägget redigerats till att handla om var en sådan kan köpas. Ni som spekulerar i att TS vill ha info om själva toaletten och dess kassett kan alltså vara lugna, hittills har tråden till största delen gett de svar som TS antagligen eftersökte.

//Michael, HBK Web
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen