• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Toadörr flyger upp i små gupp och/eller svängar

F

F.d. 30486

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: -
Chassietyp: Standard
Motortyp: Disel
Årsmodell Chassie: 2005
Husbilsfabrikat: Burstner
Husbilsmodell: Burstner Elegance 591
Husbilstyp: Integrerad
Årsmodell Husbil: 2005
Ämnesområde: Inredning
Hej, vår toadörr flyger lätt upp i vid körning. Det händer oftast vid små gupp och/eller svängar. Vi har givetvis stängt den ordentligt och även försökt trycka upp den med "lagom" mycket våld innan vi kör och då sitter verkligen fast. Men som sagt, vid körning kan den bara flyga upp...

Är detta problem bekant för någon?
Vet någon vad man kan göra åt det? :confused:
 
L

Lennart47

Guest
Hej. Har haft samma problem, det var så att låskolven gick inte i botten på metalldelen i karmen. Tog färg på kolven och stängde dörren såg då att kolven gick ej i botten på lås sidan. Tog en fil och filade upp större öppning i karmsidan. Det hjälpte oss mvh Lennart
 
F

F.d. 50051

Guest
Hej
Jag tog bort skräpmekanismen gick till Erlandsson brygga köpte en mässings hasp i hålet satt jag dit en teakring samt några skumgummidämpare mellan dörr o karm, enkelt fungerar till 100%


anders
 
Toppen